انتشار: 1402/2/9
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو مقایسه قفل بودن و قفل نبودن دیفرانسیل در آفرود

همانطور که می‌دانید قابلیت 4×4، یکی از مهم ترین آپشن ها برای خودرو های آفرودی است و وجود آن بسیار ضروری است. به همین دلیل تمام این خودرو ها، با این آپشن تولید می‌شوند. حتی ارزان قیمت ترین مدل های آن. برای اینکه بتوانید آفرود های جذاب و هیجان انگیز را تجربه کنید، باید خودرو خود را بشناسید. دیدن این ویدیو به شما کمک می‌کند، تا با مهم ترین آپشن خودرو های آفرودی آشنا شوید.

این ویدیو به صورت تصویری، قفل بودن و قفل نبودن دیفرانسیل را به شما نشان می‌دهد. در ابتدا خودرو در وضعیت قفل است، که باعث شده چرخ های جلو و عقب با سرعت مساوی بچرخند اما در وضعیت باز بودن دیفرانسیل، سرعت چرخ های جلو و عقب با یکدیگر متفاوت است. برای مثال گاهی اوقات در مسیر های سخت ممکن است یکی از چرخ های خودرو از زمین جدا شود، این باعث می‌شود که نیروی بیشتر و بیهوده، به چرخی که از زمین جدا شده است وارد شود و خودرو نتواند خود را از آن وضعیت نجات دهد. در این شرایط استفاده از قفل دیفرانسیل می‌تواند از هدر رفتن نیرو به چرخ هایی که نمی‌توانند به هر دلیلی درست عمل کنند، جلوگیری کند و به جای آن نیرو را به صورت مساوی بین چرخ ها تقسیم کند.

باز بودن یا قفل بودن دیفرانسیل بستگی به شرایط مسیر دارد و می‌تواند تنظیم شود. اما باید بدانید که در آفرود و مسیر های سخت آن، مانند جاده های خاکی، کویر و صخره باید دیفرانسیل قفل باشد تا خودرو درست عمل کند. دیفرانسیل باز، بیشتر مربوط به مسیرهای شهری و آسفالت است.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.