انتشار: 1402/3/8
بروزرسانی: 1402/8/23

ویدیو آموزش ساخت نیزه برای صید ماهی | ماهیگیری با نیزه دست ساز

درست زیر سطح اقیانوس و در جریان خروشان رودخانه، انبوهی از ماهیان آب شور و شیرین وجود دارند که می‌توانند طعمه شما باشند. بسیاری از افراد که دنیای وحش را تجربه کرده‌اند و دیوانه‌وار عاشق شکار و ماهیگیری هستند معتقدند در یک فضای اخرالزمانی، اقیانوس و دریا منبع غذایی بهتری نسبت به خشکی است. ماهیگیری با نیزه هم یکی از روش‌هایی است که با ابزاری ساده، می‌توانید ماهی صید کنید.

نیزه ماهیگیری ابزاری ساده و بدون پیچیدگی است که از یک میله 1 تا 3 متری، یک نوک خاردار برای نگهداری ماهی پس از صید و یک کش تشکیل شده است. الاستیکی که در ساخت نیزه به کار می‌برید، در واقع انرژی لازم برای پرتاب را فراهم می‌کند. البته امروزه برای ماهیگیری با نیزه، ابزار آلات بسیاری مدرنی ساخته شده که می‌تواند زیر فشار آب، جسم نوک تیز را باشتاب به طرف آبزی پرتاب کند.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید ابزار مورد نیاز را خودتان بسازید و یا به فکر موقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی هستید، می‌توانید نیزه‌های دست‌ ساز برای خود درست کنید و با آن به تمرین ماهیگیری بپردازید.

برای این کار به سه میخ بزرگ، بلند و نوک تیز، کش الاستیکی، چند سانتی‌متر لوله پلاستیکی، یک تکه چوب بلند، لوله پزشکی و موم نیاز دارید. همان‌طور که در ویدیو مشخص است، باید ابتدا یک تکه الاستیک را دولا کنید و از سمت بسته به یک طرف چوب وصل کنید. سپس چوب را از سمت دیگر وارد لوله پلاستیکی، که معمولا در ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود، نمایید و تا جایی که الاستیک رسیده، برسانید. حالا لوله را کاملا محکم به چوب بچسبانید.

در این مرحله باید سه میخ بلند و نوک تیز را در سمت دیگر چوب محکم کنید. بهتر است قبل از قرار دادن میخ‌ها، شیارهایی متناسب با قطر آن‌ها در چوب ایجاد کنید تا دو جسم کاملا قالب یکدیگر شوند. حالا چوب و میخ‌ها را با لوله یا شلنگ پزشکی، که چیزی نازک و انعطاف‌پذیر است، به خوبی به هم متصل کنید.

همان گونه که در کلیپ مشخص است، میخ‌ها را از هم دور کنید و سپس با استفاده از یک چوب دیگر، به میخ‌ها شکل دهید تا نیزه شما کارآمدتر باشد و بتوانید راحت‌تر صید کنید. در نهایت دور این قسمت را با موم بپوشانید تا ابزار شما ضد آب شود. در این ویدیو فرد پس از آموزش و ساخت نیزه، درون آب می‌رود و شب هنگام، که ماهی‌ها آرام‌تر هستند و خواب‌آلودگی آن‌ها باعث می‌شود چابکی قبل را نداشته باشند، به صید آبزیان مختلف و "ماهیگیری با نیزه" می‌پردازد.

یکی از ماهی‌هایی که او موفق به صید آن می‌شود، خرگوش ماهی است. این جانور دریایی از خانواده پرتوبالگان بوده و بیشتر در اقیانوس هند، اقیانوس آرام و دریای سرخ پیدا می‌شوند. این آبزی تا 53 سانتی‌متر رشد می‌کند. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.