انتشار: 1400/4/4
بروزرسانی: 1402/5/4

ماهیگیری با نیزه دست ساز به سبک انسان های اولیه

یکی از شیوه های قدیمی و باستانی که تاکنون نیز برای صید ماهی، در سرتاسر دنیا انجام می شود، ماهیگیری با نیزه است. شاید عجیب به نظر برسد اما این شیوه در بسیاری از کشورها مانند اندونزی بسیار رایج است. در این روش همه چیز حتی ساخت نیزه ماهیگیری نیز با دست انجام می شود. در ویدیو ماهیگیری با نیزه دست ساز تمام مراحل ماهیگیری با نیزه به همراه شرح جزئیات آن آمده است.

ماهیگیری در اندونزی از اهمیت بالایی برخوردار است. آب‌های این کشور دارای بیش از 3000 گونه ماهی استخوانی و بیش از 850 گونه کوسه، سفره‌ماهی و موش‌ماهی است. صنعت شیلات حدود 12 میلیون اندونزیایی را مشغول به کار کرده است. بنابراین ماهیگیری در اندونزی شیوه‌ای رایج برای کسب درآمد و تامین غذا است. در اندونزی هنوز از روش‌های سنتی و قدیمی برای ماهیگیری استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها ماهیگیری با نیزه است. در این روش حتی نیزه مخصوص ماهیگیری نیز با دست ساخته می‌شود. مردمان محلی این نیزه‌ها را با استفاده از شاخه‌های مقاوم درختان می‌سازند. ابتدا شاخه‌ای محکم را انتخاب نموده و با چاقو ناهمواری‌ها و سایر شاخ و برگ‌های آن را می‌برند. سپس سر آن را تیز کرده تا برای شکار آماده شود.

برای نتیجه بهتر همان چاقو را به سر نیزه می‌بندند. برای بستن چاقو به سر نیزه از پوست محکم درختان و سایر گیاهان استفاده می‌شود. ماهیگیران با استفاده از گره‌های مخصوص، چاقو را به سر نیزه محکم می‌کنند. سپس به محل موردنظر برای ماهیگیری رفته و با پرتابی دقیق ماهی را هدف قرار می‌دهند. گاهی اوقات ماهیگیران با شیرجه زدن داخل آب و رفتن به کف دریا و یا جستجو در زیر صخره‌ها به دنبال صید می‌روند. این روش، یک راه ماجراجویانه و پرچالش، اما لذت‌بخش است که مردمان محلی و یا حتی بسیاری از افراد معمولی  نیز از ان برای صید ماهی استفاده می‌کنند.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.