انتشار: 1402/3/30
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو روش ساخت تیر و کمان دستی برای ماهیگیری

ماهیگیری با تیر و کمان جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این فعالیت حتی برای افراد مبتدی هم مناسب است و با توجه به اینکه در آب‌های کم عمق انجام می‌شود، می‌توان آن را در برکه، رودخانه یا نهرهای نزدیک محل زندگی انجام داد. برای ماهیگیری با این روش نیازی نیست حتما لوازم و ابزارهای گران قیمت بخرید و می‌توانید با ساخت یک تیر و کمان دستی، به این فعالیت هیجان‌انگیز بپردازید.

شاید بسیاری از افراد فکر کنند برای ماهیگیری با تیر و کمان باید به سراغ وسایل بسیار تخصصی بروند. اما اگر کمی خلاقیت داشته باشید، می‌توانید یک تیر وکمان دستی بسازید و از ماهیگیری با آن لذت ببرید.

برای ساخت تیر و کمان دستی ابتدا دو تکه چوب به طول 25 الی 30 متر ببرید. آن‌ها را در کنار هم قرار دهید و با یک مداد طرح میانی تیر و کمان را طراحی کنید. حالا با یک چاقوی تیز یا اره، چوب را از جایی که علامت زده بودید برش بزنید. اگر دستگاه سنباده دارید با دستگاه و اگر ندارید، با سنباده معمولی سطح چوب را صاف کنید.

حالا دو قطعه‌ای که قرینه هم درست کردید را با چسب چوب به خوبی به هم بچسبانید. دوباره مطابق ویدیو به چوب دیگری شکل دهید و به بدنه اصلی کمان بچسبانید و سپس با سنباده سطح آن را صاف و صیقلی کنید.

حالا اگر علاقه دارید روی چوب را بسوزانید و با رنگ شاپان، که نوعی رنگ روغنی مخصوص چوب است، بدنه کمان را بپوشانید. در مرحله بعد دو کش محکم به عرض تقریبی یک سانت و نیم را روی هر کدام از طرفین کمان گذاشته و به خوبی متصل کنید. حال این دو کش را با الاستیک دیگری به هم وصل کنید.

کار ساخت بدنه اصلی کمان دستی به پایان رسید. برای ساخت تیرهای آن به چند میخ بلند و دستگاه جوش و سایر لوازم تخصصی نیاز دارید. اگر دوست دارید تیر را هم خودتان درست کنید و وسایل و تجهیزات مناسب را در دسترس دارید؛ ادامه ویدیو را تماشا کنید.  

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.