انتشار: 1402/2/25
بروزرسانی: 1402/5/17

ویدیو ماهیگیری با نیزه | شلیک به سر یک ماهی تن بزرگ

یکی از جذابیت‌های اصلی ماهیگیری با نیزه رفتن به دنیای زیر آب و دیدن زیبایی‌هایی است که نمی‌توان از آن سیر شد و چشم برداشت. این روش که می‌توان آن را با تفنگ‌های مخصوص و لوازم غواصی انجام داد در بیشتر نقاط جهان به خصوص قاره امریکا رایج است و ماهیگیران سعی می‌کنند بزرگترین ماهی‌های اقیانوس را با این روش صید کنند.

اسلحه پرتاب نیزه در زیر آب که آن را با عنوان تفنگ نیزه ای یا تفنگ غواصی هم می‌شناسیم وسیله‌ای بسیار جذاب برای ماهیگیری است. این ابزار صید ماهی را از روش چوب و قلاب سخت‌تر و روش ماهیگیری با نیزه را بسیار هیجان‌انگیز تر می‌کند. برای این کار باید بتوانید به خوبی غواصی کنید و خود را به اعماق دریا بسپارید.

در این ویدیو فردی با یک هارپون (نیزه) به کف اقیانوس رفته و سعی می‌کند در جدال با ماهی‌های بزرگ برنده باشد. او در همان ابتدا سر یک ماهی بزرگ تن را نشانه می‌گیرد و با موفقیت ماشه را می‌کشد. شاید بعضی از افراد این هدف گیری عالی را از سر شانس بدانند؛ اما برای این کار باید تمرین کرد و به مهارت خوبی در کنترل نیزه و همچنین دانش کافی درباره رفتار ماهی رسید.

این ماهی تن پس از زخمی شدن تقلا می‌کند و به کف دریا می‌رود. ماهیگیر باید با نخ که به سر نیزه وصل است، ماهی تن را بالا بکشد. این نوع از ماهی بیشتر در دریاهای گرم زندگی می‌کند و سرعت شنا کردنش به 70 کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. بنابراین برای شلیک به آن باید با چابکی عمل کرد. همچنین ماهی تن بسیار سنگین و بزرگ است و طول برخی از گونه‌های آن گاهی تا سه متر هم می‌رسد. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.