انتشار: 1402/2/23
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو ماهیگیری با نیزه در اعماق اقیانوس | صید انواع مختلف ماهی در ژاپن

از روش‌های محبوب در جهان برای صید ماهی، می‌توان به ماهیگیری با نیزه اشاره کرد. این روش از زمانی که انسان توانست اشیا نوک تیز بسازد، در تمدن‌های باستانی رواج داشته و هم اکنون با انواع ابزارآلات پیشرفته، انجام می‌شود. یکی از تجهیزات بسیار حیرت آور برای ماهیگیری با نیزه، نوعی از اسلحه با تیرهایی بلند و باریک نوک تیز است.

روش ماهیگیری با نیزه یعنی صید ماهی با ابزارهایی نوک تیز مانند زوبین یا نیزه. این ابزارها ممکن است از انواع قدیمی و دست‌ساز باشند و یا نیزه‌هایی مخصوص ماهیگیری که در چند سال اخیر در میان افراد ماجراجو باب شده است. این روش یکی از اولین تکنیک‌هایی است که انسان با آن به صید ماهی پرداخته و هزاران سال است که در سراسر جهان توسط ماهیگیران به کار می‌رود.

در این ویدیو فردی با تجهیزت غواصی به زیر آب می‌رود و سعی می‌کند با این روش ماهی صید کند. ابزاری که او در دست دارد در واقع یک نوع اسلحه نیزه پران لاستیکی و بادی است که برای صید ماهی در سراسر جهان به کار می‌رود. البته استفاده از این ابزار و تجهیزات مشابه آن قواعد و قوانین خاص خودش را دارد و در هر جایی ‌نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

چه نوع ماهی هایی را می‌توان با نیزه صید کرد؟

با نیزه ماهی گیری می‌توان انواع مختلفی از آبزی را شکار کرد. برخی از ماهی‌هایی که این فرد در این فیلم موفق به صید آن‌ها می‌شود را بریتان شرح می‌دهیم تا در درجه اول با انواع ماهی و دنیای زیر آب آشنا شوید؛ و در درجه دوم بدانید چه نوع ماهی‌هایی را می‌شود با این ابزار نوک تیز گرفت.

چه نوع ماهی هایی را می‌توان با نیزه صید کرد؟ - تارگتینو

ماهی گروپر مرجانی

ماهی گروپر مرجانی اولین ماهی‌ای است که در این ویدیو با استفاده از اسلحه نیزه ای شکار می‌شود. این آبزی بدنی نارنجی با خال‌های آبی پررنگ دارد و یک نوع ماهی آب شور است. این نوع خاص از ماهی تا 50 سانتی متر هم رشد می‌کند و در عمق دو تا 150 متری آب می‌توان آن را یافت. گروپر مرجانی یک ماهی وحشی و خشن محسوب می‌شود و از ماهیان کوچکتر از خودش تغذیه می‌کند. زیستگاه طبیعی آن در اقیانوس آرام، تمام مناطق ژاپن و شرق آفریقا است.

ماهی گروپر پلنگی

دومین ماهی صید شده در این فیلم با استفاده از ابزار نیزه، ماهی گروپر پلنگی است. این نوع ماهی نیز مانند هم خانواده خود یعنی گروپر مرجانی، گوشت خوار است و از آبزیان کوچک تغذیه می‌کند. برای شکار این ماهی با نیزه باید به نقاط عمیق آب بروید؛ زیرا این جانور دریایی عاشق خزیدن و شنا کردن لابه لای صخره‌های تاریک کف دریا است.

ماهی شاه گیش آلماکو

شاه گیش آلماکو یکی از انواع عنبر ماهی‌ها به شمار می‌رود و بدنی پهن‌تر از سایر گونه‌های عنبرماهی دارد. این نوع از ماهی گاهی تا 90 160 سانتی‌متر هم رشد می‌کنند؛ اما معمولا قدی معادل 90 سانتی‌متر دارند و وزن معمول آن‌ها به 60 کیلوگرم می‌رسد. بنابراین ماهی‌هایی بزرگ و سنگین هستند. برای شکار این آبزی با ابزارهایی نوک تیز مانند نیزه، باید به سراغ انواع کوچک‌تر و سبک‌تر این ماهی رفت تا بتوان صید را پس از شکار با خود به سطح آب آورد. در غیر این صورت باید انرژی بسیار زیادی برای جدال با ماهی و در نهایت شکار آن کنید.

ماهی شاه گیش آلماکو - تارگتینو

سپیداج

سپیداج نوعی ماهی از دسته نرم تنان است و گاهی به اشتباه به آن ماهی مرکب هم می‌گویند. این نوع از جانور دریایی می‌تواند خودش را استتار کند. یعنی در محیط رنگ خود را عوض می‌کند تا غیرقابل شناسایی شود. بنابراین برای شکار این نوع از آبزی با نیزه، باید با دقت و اهستگی به آن نزدیک شوید تا احساس خطر نکند و خود را از چشمان شما پنهان نسازد. سپس با کشیدن ماشه اسلحه نیزه‌ای خود، سپیداج را شکار کنید و  سریعا به سطح آب بیاورید.

ماهی خنو خاکستری

ماهی خنو خاکستری اغلب در گروه‌های هم‌نوع خودشان شنا می‌کنند و می‌توان آن‌ها را در آب‌های گل آلود یافت. زیستگاه این نوع از ماهی بیشتر بسترهای گلی دریا، جاهایی که شن زیادی وجود دارد و یا در اطراف کشتی‌های غرق شده است. بنابران برای ماهیگیری با نیزه ماهی خنو خاکستری باید به سراغ مناطق این چنینی رفت.  

ماهی نایف یا چاقو ماهی

نایف یا چاقو ماهی یکی از آبزیان بسیار جذابی است که در کشور ژاپن یافت می‌شود. این نوع بسیار خاص از ماهی به زندگی در صخره‌ها و غارهای زیر آب علاقه دارد و غذای اصلی او جلبک و پوسته نرم‌تنان است. پس برای صید این ماهی باید ابتدا به مناطق شرقی آسیا من جمله ژاپن و کره و جزایر اطراف بروید. سپس لابه لای صخره‌ها و در کنار جلبک‌ها به صید چاقو ماهی با نیزه بپردازید.

طوطی ماهی آبی

این نوع از ماهی بسیار زیبا و شکیل در اعماق دریا و لابه لای خزه‌ها زندگی می‌کند. معمولا طوطی ماهی آبی تا 45 سانتی متر رشد می‌کند و رنگ سبز و آبی براقی دارد. برای پیدا کردن این ماهی و صید آن باید به سراغ مناطقی رفت که شن زیادی وجود دارد و علف دریایی به وفور یافت می‌شود. شکار این ماهی به دلیل کم‌یاب بودن سخت است؛ اما از آن‌جا که بدن براقی دارد، هنگامی که پیدایش کنید، سخت می‌تواند خود را چشمان شما مخفی کند.

طوطی ماهی آبی - تارگتینو

خلاصه و نتیجه گیری

برای ماهیگیری با نیزه باید ابتدا وسایل و ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید. ابزاری که این فرد در این کلیپ در دست دارد، نوعی اسلحه به شما می‌رود که تیر آن نیزه است. این نوع از ابزار را می‌توان به راحتی در فضاهایی که تجهیزات ماهیگیری می‌فروشند پیدا کرد. البته برای استفاده از آن باید مهارت قابل قبولی در نشانه گیری داشته باشید.

این روش از ماهیگری بیشتر برای افرادی به کار می‌رود که عاشق غواصی و رفتن به زیر آب هستند و دوست دارند هیجان را در هر کاری تجربه کنند. آبزیان و جانوران دریایی زیادی را نیز می‌توان با این روش صید کرد؛ اما قبل از هر چیزی به قوانین ماهیگیری در منطقه خود و خطرات احتمالی این روش آگاه باشید. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.