انتشار: 1402/3/8
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو عجیب‌ترین نیزه ماهیگیری | ماهیگیری با نیزه روی دریاچه یخ زده

ماهیگیری با نیزه در یخ قدمتی طولانی برای ساکنان سرزمین‌های سرد کره زمین دارد. در این روش باستانی، یک حفره از یخ روی دریاچه ایجاد می‌کنند و سپس با صبوری مثال‌زدنی به انتظار آبزیانی می‌نشینند که زیر پهنه دریاچه در حال زندگی هستند. در حال حاضر این روش سرگرم کننده، توسط افرادی که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند دنبال می‌شود.

یکی از روش‌های جالب برای ماهیگیری در قسمت‌های سرد زمین، ماهیگیری با نیزه است. پاییز و زمستان که دریاچه‌ها یخ می‌زنند، علاقه‌مندان به صید ماهی خود را در این تجربه هیجان‌انگیز غرق می‌کنند و مدت‌ها به انتظار ماهی می‌نشینند. ماهیگیران در این روش با طعمه‌های زنده و یا مصنوعی ماهی‌های کنجکاو را تشویق می‌کنند تا به سطح آب بیایند و سپس با یک حرکت سریع، نیزه را در قسمت پشت سر آبزی فرو می‌کنند.

در این ویدیو، صیادان از یک طعمه مصنوعی به رنگ قرمز و سفید استفاده می‌کنند که کمی هم براق است و ماهی ها را به سمت خود جلب می‌کند. نیزه ای که در این ویدیو استفاده می‌شود، نوع خاصی از این ابزار بوده که مخصوص ماهیگیری روی یخ است.

اگر شما هم دوست دارید به سراغ این روش بروید، باید نکاتی را رعایت کنید تا تجربه موفقیت‌آمیزی داشته باشید. این روش از ماهیگیری به تمرکز، عزم جدی و صبوری زیادی نیاز دارد. فرقی نمی‌کند دفعه اولی است که روی یخ می‌روید یا برای بار هزارم است که از این روش استفاده می‌کنید، این نکات به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر ماهی بگیرید. 

از یک تاریک‌خانه استفاده کنید

اولین نکته مهم این است که از یک جای تاریک استفاده کنید تا تمرکز شما از روی یخ و سطح آب پرت نشود. همچنین این مکان تاریک باعث می‌شود ماهی‌ها حرکت شما را متوجه نشوند. تاریک‌خانه فضایی ایده‌آل با در و دیوار ساخته شده نیست؛ بلکه شما با یک چادر مسافرتی می‌توانید برای خودتان تاریک خانه درست کنید. 

دید مناسب

درست است که در نکته اول به جایی تاریک اشاره کردیم، اما باید بتوانید به خوبی ببینید در آب چه می‌گذرد. اگر دید شما محدود است، می‌توانید جسمی روشن مثل پوست تخم مرغ را در آب بگذارید تا حرکت ماهی و نزدیک شدن آن‌ها به طعمه را به خوبی ببینید.

طعمه

هنگامی که به سراغ "ماهیگیری با نیزه روی یخ" می‌روید، بهتر است از طعمه های متفاوت و گوناگون استفاده کنید. باید طعمه هایی با اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف در دسترس داشته باشید. همچنین به این فکر کنید گونه ماهی‌ای که قصد صید آن را دارید چه می‌خورد و به چه نوع طعمه‌هایی علاقه دارد. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.