انتشار: 1399/5/29
بروزرسانی: 1402/5/4

چالش های ماهیگیری | مواجه با کوسه های گرسنه!

صید ماهی در قایق و در میان امواج پرتلاطم آب یکی از چالش های ماهیگیری است، حال فرض کنید یک روز تصمیم میگیرید برای صید گونه ای خاص به دریا بروید، اما به جای آنکه ماهی مورد علاقه تان را صید کنید، هربار با انداختن طعمه داخل آب، کوسه ها به قلاب ماهیگیری تان بچسبند! در این موقعیت به عنوان یک ماهیگیر حرفه ای و طبیعت دوست چه اقدامی انجام می دهید؟

ماهیگیری شاید به نظر فعالیتی آرام و همگون به نظر برسد؛ اما اینطور نیست و در موقعیت‌هایی می‌تواند بسیار پرچالش و حتی مخاطره‌انگیز نیز باشد. چالش‌های ماهیگیری می‌توانند بسیار متنوع باشند: صید یک گونه خاص، صید گونه‌های مختلف با روش خاصی از ماهیگیری، صید ماهی‌های بزرگ، ماهیگیری با طعمه‌ها و تجهیزات خاص و ... . به طور خلاصه، اینها چالش‌هایی هستند که ماهیگیران با آن روبرو می‌شوند. اما یکی از هیجان‌انگیزترین چالش‌ها، این است که هنگام ماهیگیری، یک کوسه طعمه شما را گاز بگیرد!

این امر به ویژه هنگام ماهیگیری با قایق و یا در ماهیگیری کایاک اتفاق می‌افتد. به دام افتادن کوسه‌ها در تور یا قلاب ماهیگیری وقتی انتظار آن را ندارید، از نظر شما می‌تواند ناخواسته یا ناخوشایند باشد؛ اما این امر از دید زیست محیطی از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا کوسه‌ها در دنیا به دنبال صید بی‌رویه در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند. به این ترتیب، علاوه بر چالش مواجه شدن با کوسه هنگام ماهیگیری برای صیادان، مشکل زیست طبیعی این جاندار نیز مطرح است. پس باید برای رفع این مشکل، اصول رهاسازی کوسه‌ها، به طرزی که پس از صید آسیب نبینند، توسط صیادان رعایت شود.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.