انتشار: 1397/8/17
بروزرسانی: 1402/8/10
بهترین زمان برای سفر به یزد چه موقعی است؟

بهترین زمان برای سفر به یزد چه موقعی است؟

در حقیقت شهر یزد به جای چهار فصل، تنها دو فصل سرما و گرما دارد که فصل بلند گرما از ماه اسفند آغاز و در ماه مهر به پایان می‌رسد و فصل کوتاه سرما هم از ماه آبان آغاز و تا اواخر بهمن ادامه دارد. بهترین زمان برای سفر به یزد از نظر شرایط آب و هوایی فصل پاییز اسفندماه و ماه های ابتدایی بهار مانند فروردین و اردیبهشت است.

آب و هوای شهرستان یزد گرم و خشک، بیابانی و تغییر و نوسان دما در فصل‌های تابستان، زمستان و حتی طی روز و شب زیاد خواهد شد. گرم‌ترین دمای آب و هوای شهرستان یزد 45 درجه و سردترین دمای آن 1 درجه سانتی گراد ثبت شده است. می‌توان گفت این شهر تنها دو فصل دارد، یکی فصل بلند گرما که از ماه اسفند آغاز و در ماه مهر به پایان می‌رسد. فصل کوتاه سرما هم از ماه آبان آغاز و تا اواخر بهمن ادامه دارد. حال شاید بپرسید که بهترین زمان برای سفر به یزد در چه فصلی از سال است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به یزد از نظر آب و هوا

بهترین زمان برای سفر به یزد از نظر آب و هوا، فصول و ماه‌های خنک سال است. یزد یکی از گرم‌ترین شهرها است و دمای هوای آن در ماه‌های خرداد تا اوایل مهر بین 29 تا 30 درجه است که حتی در برخی روزها تا 40 درجه نیز می‌رسد. به همین دلیل روزهای گرم و طولانی تابستان باعث می‌شود گردشگران کمتری به یزد سفر کنند. بهترین زمان برای سفر به یزد از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت است. در این مدت هوای شهر یزد کاملا معتدل (متوسط ​​16 درجه ) و از 25 درجه فراتر نمی رود.

بهترین زمان برای سفر به یزد از نظر آب و هوا

بهترین فصل برای سفر به یزد

بهترین فصل برای سفر به یزد، پاییز و زمستان است. در پاییز هوای شهر خنک است و خبری از گرمای شدید تابستان نیست. مهر و اواسط آبان بهترین زمان برای سفر به یزد در فصل پاییز اند. با شروع فصل زمستان، هوای یزد سردتر از پاییز می‌شود. هوای سرد و خشک زمستانی این شهر ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد، اما عده‌ای نیز هستند که با این مسئله مشکلی ندارند و در زمستان نیز به این شهر سفر می‌کنند. برای اکثر مردم شروع فصل بهار و نوروز بهترین زمان برای سفر به یزد است. در فصل بهار شهر یزد شاداب و زیبا می‌شود و عطر گل‌های بهاری همه جا را پر می‌کند. درختان و گیاهان موجود در باغ‌ها، خانه‌ها و بناهای تاریخی جان تازه می‌گیرند و آماده پذیرایی از گردشگران می‌شوند.

سفر به یزد در روزهای خلوت تر سال

اگر دوست دارید به دور از شلوغی و در مواقع خلوت سال به یزد بروید پیشنهاد ما سفر در فصل پاییز و زمستان است. در این فصول به دلیل سردی و خشکی هوا تعداد گردشگران نسبت به نوروز کاهش یافته و شما سفر آرام‌تر و لذت بخش‌تری خواهید داشت. یزد نقاط کویری و معروف بسیار زیادی دارد. اگر علاقه مند به کویرنوردی و کمپینگ در کویر هستید، تورهای زیادی در این فصول از سال فعال هستند که می‌توانید با آنها همراه شده و از زیبایی‌های کویر لذت ببرید. از جمله دیگر روزهای خلوت سال در یزد، فصل تابستان است که گرمای هوا بسیار شدید بوده و پیشنهاد نمی‌کنیم که در این فصل به یزد بروید.

سفر به یزد در روزهای خلوت تر سال

سفر به یزد در ایام نوروز

اغلب مردم از ایام تعطیل در نوروز استفاده کرده و به سفر می‌روند. سفر به یزد نیز از این موضوع مستثنا نیست و گردشگران زیادی در نوروز به آن سفر می‌کنند. با نزدیک شدن به نوروز و آغاز فصل بهار تعداد گردشگران یزد افزایش می‌یابد، زیرا با آمدن بهار شهر، رنگ و بوی تازه و فرح بخشی به خود می‌گیرد که لذت سفر را دوچندان می‌کند. با این حال نوروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای یزد در ایام سال است. اگر شلوغی شما را آزار نمی‌دهد و با آن مشکلی ندارید بهترین موقع برای سفر به یزد است.

فستیوال و رویدادهای جذاب در یزد در ایام سال

یزد یک شهر تاریخی است و با توجه به این مسئله رویداها و جشن های مختلفی در آن برگزار می‌شود. در این رویدادها انواع برنامه‌های مفرح و فرهنگی انجام می‌شود که شامل ارائه غذاهای محلی، آیین‌های سنتی، موسیقی‌های محلی و ... است. یکی از این رویدادها، روز بزرگداشت سالگرد ثبت جهانی شهر یزد است که در 28 تیرماه برگزار می‌شود.

فستیوال و رویدادهای جذاب در یزد در ایام سال

جشن سده آئین باستانی ایرانیان

جشن سده یک جشن باستانی است که هر ساله توسط زرتشتیان در سراسر جهان و در روز دهم بهمن برگزار می‌شود. در این روز فرخنده مردم آتش های بزرگ روشن کرده، به ستایش اهورامزدا پرداخته و به پایکوبی و نواختن ساز می‌پردازند. از جمله دیگر فعالیت‌هایی که در این رویداد انجام می‌شود می‌توان به نقالی و شاهنامه اشاره نمود. در گذشته جشن سده (و همچنین جشن مهرگان) همانند نوروز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همه ساله برگزار می‌شده است اما امروز تنها توسط زرتشتیان انجام می‌شود البته مطالعات نشان می‌دهد که این جشن ماهیت مذهبی نداشته و بیشتر یک جشن ملی بوده است. بسیاری از افراد برای شرکت در این رویداد به یزد سفر می‌کنند.

آئین نخل گردانی

یکی از آئین‌های مذهبی، نخل گردانی و مراسم مرتبط با روزهای تاسوعا و عاشورا در یزد است که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. در مراسم نخل گردانی، حجره‌ای چوبی شبیه تابوت که با پارچه‌های سبز، سیاه و تکه‌های آینه پوشانده می‌شود، به عنوان نمادی از تابوت امام حسین (ع) بر دوش مردم قرار گرفته و حرکت می‌کند.

آئین نخل گردانی

بهترین جاهای دیدنی یزد در پاییز کدامند؟

در زیر بهترین جاهای دیدنی یزد را در فصل پاییز می‌خوانید:

  • کویر مغستان یزد (کویر شن طلا)
  • پارک کوهستان یزد
  • کویر کاراکال یزد
  • کمپ کوهنوردان کویر باران

هزینه سفر به یزد چه زمانی کمتر است؟

به طور کلی حجم بازدیدکنندگان و گردشگران در بهترین زمان برای سفر به یزد و از اسفند تا اردیبهشت افزایش می‌یابد. بنابراین طبیعی است که این روز‌ها قیمت بلیط قطار یزد، بلیط هواپیما یزد، بلیط اتوبوس یزد و حتی ورودی جا‌های دیدنی یزد افزایش پیدا کند. این شلوغی حتی بر قیمت رزرو هتل در یزد نیز تأثیر گذاشته است و ممکن است هتل‌های ارزان یزد پر شوند.

هزینه سفر به یزد چه زمانی کمتر است؟

به طور کلی بهترین زمان سفر به یزد برای افراد مختلف بسته به اهداف گردشگری ممکن است متفاوت باشد.در نهایت با توجه به نکات فوق بهترین زمان برای سفر به یزد، با خاطر اینکه در منطقه گرم و خشک واقع شده است، اوایل فصل پاییز، فصل زمستان و فصل بهار به علت شرایط آب و هوایی مناسبی که در این فصول دارد، در نظر گرفته می‌شود. ما سفر در فصل تابستان به این شهر و کویر‌های اطراف آن به خاطر گرمای شدید هوا پیشنهاد نمی‌کنیم. اگر علاقه مند به سفر به این شهر هستید، حتما قبل از سفر از آب و هوا، هتل‌ها و مکان‌های اقامتی و جاذبه‌های آن مطلع شوید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.