انتشار: 1402/8/10
بروزرسانی: 1402/8/20
فرایند تقاضای اقامت دائمی استرالیا

فرایند تقاضای اقامت دائمی استرالیا

استرالیا به‌ عنوان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود و با دارا بودن مناظر طبیعی زیبا، اقتصاد پایدار، سیستم آموزشی خوب و پذیرش نسبت به انواع فرهنگ‌ها، مهاجران را از سراسر جهان را به خود جلب کرده است. مدارک شناسایی، زبان انگلیسی، پرداخت هزینه، کارت پایان خدمت برای آقایان و ... از جمله مدارکی است که در طی این پروسه ضروری است.

اقامت استرالیا، یکی از مراحل مهم و هیجان‌انگیز زندگی بسیاری از افرادی است که به‌دنبال فرصت‌های جدید، ایجاد یک زندگی بهتر و تجربه یک محیط فرهنگی متنوع هستند. استرالیا به‌عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود و با دارا بودن مناظر طبیعی زیبا، اقتصاد پایدار، سیستم آموزشی برجسته و پذیرش فرهنگ نسبت به انواع مذهب‌ها، مهاجران سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

فرایند تقاضای اقامت دائمی استرالیا

مزایا اقامت استرالیا به‌طور دائم

اقامت استرالیا به شما این فرصت را می‌دهد که به‌عنوان یک شهروند استرالیایی شناخته شوید و حقوق و مزایا ویژه‌ای کسب کنید. از جمله این مزایا شامل حق رای دادن در انتخابات، دسترسی به خدمات بهداشتی و تحصیلی عالی برای خانواده‌تان، حق استفاده از سیستم تأمین اجتماعی و حتی امکان سفر به بسیاری از کشورهای دیگر بدون نیاز به ویزا می‌شود.

به‌دست‌آوردن اقامت استرالیا به‌طور دائم ممکن است مراحلی پیچیده‌ای داشته باشد؛ اما برنامه‌ریزی دقیق، اطلاعات صحیح و پیگیری مستمر می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. برای افرادی که به‌دنبال یک زندگی با کیفیت و پایدار در یک کشور متنوع و پر از امکانات هستند، اقامت استرالیا یکی از انتخاب‌های جذاب محسوب می‌شود.

استرالیا چیست؟

اقامت دائم استرالیا یا «PR استرالیا» به معنای داشتن یک ویزای دائمی است که شما را از محدودیت‌های خروج از استرالیا معاف می‌کند. این به این معناست که تا زمانی که ویزای PR را داشته باشید، می‌توانید به طور نامحدود در استرالیا زندگی کنید، کار کنید و حتی از کشور خارج شوید و دوباره به آن بازگردید.

دولت استرالیا امکاناتی به افرادی که دارای ویزای PR هستند، ارائه می‌دهد که این امکانات به تقریباً شبیه به امکانات شهروندان مقیم است. به‌عنوان مثال، افرادی که شهروند نیستند، می‌توانند در انتخابات رأی دهند و این مزایای کوچک، مانند امکاناتی است شهروندان استرالیایی دارند.

PR استرالیا چیست؟

Provisional

اقامت موقت استرالیا از نوع Provisional به معنای اقامتی موقت است که به افراد اعطا می‌شود تا بتوانند در آینده آن را به اقامت استرالیا به‌صورت دائم تبدیل کنند. این نوع اقامت معمولا به عنوان گام اول در مسیر مهاجرت به استرالیا در نظر گرفته می‌شود و به افراد فرصت می‌دهد تا شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم را فراهم کنند.

افرادی که اقامت موقت استرالیا از نوع Provisional دریافت می‌کنند، باید در این مدت زمان به شرایط خاصی پایبند باشند. این شرایط معمولاً به تحصیل، کار، یا سرمایه‌گذاری در استرالیا مرتبط هستند. پس از اتمام موفقیت‌آمیز این دورهٔ موقت، افراد می‌توانند برای اخذ اقامت دائم در استرالیا اقدام کنند و به‌عنوان شهروند استرالیا در این کشور زندگی کنند.

مهاجرت از طریق اقامت موقت استرالیا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری مستمر است و بستگی به نوع ویزای موقتی که انتخاب می‌کنید، ممکن است شرایط و الزامات مختلفی داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و تخصصی در این زمینه، به وب‌سایت مربوط به اداره مهاجرت به استرالیا مراجعه کنید یا مشاوران مهاجرت تماس بگیرید.

نکته جالب توجه برای در مورد اقامت موقت استرالیا از نوع Provisional این است که تغییرات در قوانین مربوط به انواع ویزاها اثری بر وضعیت متقاضیان ندارد. به عبارت دیگر، اگر شما در حال حاضر یک ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا دارید و تعهد به سرمایه‌گذاری 200 هزار دلاری در استرالیا داده‌اید، تغییرات در قوانین اعمال شود، شما تحت تاثیر این تغییرات قرار نمی‌گیرید و تعهد سرمایه‌گذاری 200 هزار دلاری شما تغییری نخواهد کرد.

فرایند دریافت شهروندی استرالیا

به این نکته توجه کنید که دریافت شهروندی استرالیا با اقامت استرالیا تفاوت‌هایی دارد؛ اما برخی از افراد به اشتباه اقامت دائم را با شهروندی برابر می‌دانند. برای دستیابی به شهروندی استرالیا، نیاز به گذراندن مراحل مختلفی دارید. ابتدا باید اطلاعات کامل و جامعی در مورد الزامات مهاجرت به استرالیا جمع‌آوری کنید که در بخش‌های قبلی توضیح داده شده است. پس از آن، باید مدارک مورد نیاز برای بررسی درخواست شهروندی را آماده سازید.

مرحله بعدی ارسال درخواست شهروندی استرالیا است. این مرحله می‌تواند به‌صورت آنلاین با استفاده از سیستم immiAccount انجام شود. هزینه ثبت درخواست در حال حاضر 490 دلار است؛ اما در صورت اصلاحیه‌هایی ممکن است تغییر کند. افراد مشمول تخفیف Concession می‌توانند مبلغ کمتری پرداخت کنند. سپس شما دعوت به مصاحبه با افسر پرونده خود می‌شوید و اگر نیاز به ارائه اسناد بیشتری باشد، در نامه دعوت ذکر خواهد شد.

قبل از حضور در مصاحبه، خوب است مطالعه و آمادگی خود را در زمینه‌های فرهنگ، جغرافیا، سیاست و جامعه استرالیا بالا ببرید. افراد بالای 65 سال نیازی به گذراندن این آزمون ندارند. پس از موفقیت در آزمون شهروندی استرالیا، شما باید منتظر نوبت خود برای شرکت در مراسم سیتیزن‌شیپ باشید. این مراسم معمولاً به‌صورت جمعی و در منطقه زندگی شما انجام می‌شود.

پس از قرائت سوگند‌نامه، شما می‌توانید برگه شهروندی استرالیا خود را دریافت کنید و سپس می‌توانید به منظور دریافت پاسپورت استرالیا اقدام کنید.

فرایند دریافت شهروندی استرالیا

مراسم سیتیزن شیپ چیست؟

مراسم سیتیزن‌شیپ استرالیا یک مراسم رسمی است که در آن افراد خارجی که مهاجرت کرده‌اند و شرایط مورد نیاز برای تبدیل به شهروند استرالیایی را دارند، شهروندی استرالیا را اخذ می‌کنند. این مراسم معمولا به مناسبت روز ملی یا رویدادهای مهم دیگری برگزار می‌شود و در آن فرآیند تغییر شهروندی، تعهد به ارزش‌ها و اصول استرالیا و دریافت مدارک شهروندی انجام می‌شود. این مراسم نمایانگر تعهد افراد به ورود به جامعه استرالیایی و شناخت بهتر فرهنگ و تاریخ این کشور است.

هزینه اقامت استرالیا چقدر است؟

هزینه‌های مرتبط با ویزا و اقامت در استرالیا بستگی به نوع مهاجرت افراد و تعداد افرادی که همراه خود می‌برند دارد. برای تخمین کلی هزینه‌های مورد نیاز، می‌توانید به وب‌سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید. این سایت یک ماشین حساب آنلاین دارد که هزینه‌های مرتبط با مهاجرت را براساس دلار استرالیا یا AUD محاسبه می‌کند. باید توجه داشته باشید که تمامی هزینه‌های تخمین‌زده شده در این وب‌سایت مربوط به دولت استرالیا است و ممکن است هزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که به‌صورت جداگانه در کشورد مبدا پرداخت شوند.

جهت تخمین هزینه‌ها، افراد باید از مدارک و الزامات مورد نیاز برای اخذ ویزا و اقامت دائم یا موقت در استرالیا آگاهی داشته باشند. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا میزان دقیق هزینه‌ها و فرآیند مهاجرت خود را بدانید و بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید.

برای مهاجرت به استرالیا، باید علاوه بر هزینه‌های مرتبط با ویزا و اقامت، هزینه‌های اضافی دیگری نیز را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل هزینه وکیل مهاجرت به استرالیا ، درخواست و صدور پاسپورت، آزمون‌های مورد نیاز برای اثبات مهارت زبان انگلیسی، ترجمه مدارک مورد نیاز برای اقامت استرالیا، و هزینه‌های مرتبط با دفتر مهاجرتی و سایر مراحل مهاجرت می‌شوند.

اگر به‌دنبال اقامت در استرالیا هستید، باید در نظر داشته باشید که این کشور یکی از کشورهای گران‌قیمت دنیاست. هزینه‌های زندگی در استرالیا مانند هزینه‌های مربوط به خوراک، پوشاک و مسکن بسیار بالاست. بر همین اساس، داشتن توان مالی مناسب یکی از شرایط اساسی برای اقامت در این کشور و مهاجرت به آن است. افرادی که از طریق ویزای تحصیلی به استرالیا مهاجرت می‌کنند، معمولاً می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی برای پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیل خود در استرالیا بهره‌برند.

نتیجه‌گیری

دریافت اقامت استرالیا یک زندگی جدید و هیجان‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد. این کشور با زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ متنوع و شرایط شغلی عالی، مکانی مناسب برای ساخت آینده‌ای پایدار است. برای دستیابی به این هدف، باید برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری مستمر داشته باشید. اقامت دائم استرالیا یک سفر بزرگ و چندوجهی است و می‌توانید با پیگیری دقیق مراحل و برآوردن الزامات مورد نیاز، فرایند سفر و اقامت خود ساده‌تر کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.