انتشار: 1401/4/4
بروزرسانی: 1402/8/14
راهنمای کامل سفر به چین | از دیوار بزرگ چین تا کاخ پوتالا

راهنمای کامل سفر به چین | از دیوار بزرگ چین تا کاخ پوتالا

چین، سرزمینی است با تاریخ طولانی، فرهنگ غنی و تنوع زیست محیطی که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در راهنمای سفر به چین به شما اطلاعات دقیق و کاملی ارائه می‌دهیم تا سفر شما به چین به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل شود. با بازدید از شهرهای تاریخی چین مانند گویلین، پکن، کایفنگ و ...، در گرداب تاریخ و فرهنگ چین فرو می‌روید. هر چند که چین به عنوان یکی از قطب‌های هنر و فرهنگ شرقی شناخته می‌شود، اما تنوع غذایی آن نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. از ده‌ها نوع غذای محلی گرفته تا آشپزی سنتی، ماهیت خود را در غذاها و خوراکی‌های حفظ کرده و سفر شما را به یک تجربه چشمگیر تبدیل می‌کند.
مشاهده عنوان‌های مقاله

چین بزرگترین کشور در بین تمام کشورهای آسیایی است و تقریبا کل منطقه خشکی آسیای شرقی را اشغال می‌کند. مساحت این کشور یک چهاردهم مساحت زمین را در بر می‌گیرد که به اندازه کل اروپا است. چین همچنین یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است که تنها رقیب آن در این زمینه کشور هند است که طبق برآوردهای سازمان ملل در سال 2023 از نظر جمعیت از آن پیشی گرفته است. در داخل مرزهای آن، کشوری بسیار متنوع و پیچیده وجود دارد. توپوگرافی آن هم مرتفع‌ترین و هم پست‌ترین مکان‌های روی زمین را در بر می‌گیرد. آب و هوای آن از شرایط بسیار خشک و بیابانی مانند شمال غربی تا باران های موسمی گرمسیری در جنوب شرقی متغیر است و بیشترین تضاد دما را بین مرزهای شمالی و جنوبی خود نسبت به کشورهای دیگر در جهان دارد. در راهنمای کامل سفر به چین موارد بیشتری درباره این کشور می خوانید

نکات اساسی در مورد کشور چین

  • نام کامل: جمهوری خلق چین
  • نام چینی: 中华人民共和国 (zhōng huá rén mín gòng hé guó)
  • مساحت: 9,600,000 کیلومتر مربع (3,706,580 مایل مربع)
  • جمعیت: 1.37 میلیارد (تا سال 2014)
  • پایتخت: پکن
  • پرچم ملی: پنج ستاره - پرچم قرمز
  • مکان: آسیای میانه و شرقی، از شرق به اقیانوس آرام محدود می‌شود
  • دریاهای سرزمینی: دریای بوهای، دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی
  • آب و هوا: عمدتا آب و هوای موسمی قاره ای 
  • مردم: چینی (93.3٪)، به علاوه 55 گروه قومی مانند Miao ،Li، مغولی
  • زبان: چینی ماندارین (Putonghua) بر اساس گویش پکنی، به علاوه لهجه های محلی
  • ادیان و باورهای اصلی: آیین کنفوسیوس، بودیسم، تائوئیسم، اسلام (بیش از 22 میلیون)، کاتولیک (بیش از 4 میلیون) و پروتستانیسم (بیش از 10 میلیون)
  • واحد پول و ارز: رنمینبی / یوان
  • شکل حکومت: سیستم کنگره ملی خلق
  • مرزبندی اداری: 23 استان، 5 منطقه خودمختار، 4 شهرداری و 2 منطقه اداری ویژه

نکات اساسی در مورد کشور چین

تاریخچه چین

چین، یکی از کشورهایی‌ست که می‌تواند به تمدن باستانی خود ببالد. این کشور تقریبا 5000 سال قدمت دارد! مانند بسیاری از تمدن‌های بزرگ دیگر جهان، چین می‌تواند فرهنگ خود را به ترکیبی از قبایل کوچک اصلی که تا زمانی که به کشور بزرگ امروزی تبدیل شده اند، گسترش دهند. ثبت شده است که مرد یوانمو قدیمی‌ترین انسان همنوید در چین و قدیمی‌ترین سلسله سلسله شیا است. از تاریخ طولانی چین، افراد برجسته بسیاری ظهور می‌کنند که کمک زیادی به توسعه کل کشور و غنی سازی تاریخ او کرده‌اند. در میان آنها امپراطور‌هایی مانند لی شیمین (امپراطور تایزونگ تانگ)، فیلسوفانی مانند کنفوسیوس، شاعران بزرگ میهن پرست مانند کو یوان و غیره وجود دارند.

  • جامعه چین در چند مرحله اصلی پیشرفت کرده است. جامعه بدوی، جامعه فئودالی، جامعه نیمه فئودالی و نیمه استعماری و جامعه سوسیالیستی. ظهور و سقوط سلسله‌های بزرگ رشته‌ای را تشکیل می‌دهد که تقریبا از ابتدا در تاریخ چین جریان دارد. از زمان تأسیس جمهوری خلق چین در 1 اکتبر 1949، چین به یک جامعه سوسیالیستی تبدیل شده و قوی تر و قوی تر شده است. چین خانه یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است، اما اخیرا به یک ملت "مدرن" تبدیل شده است. در 20 سال گذشته، چین سریعتر از هر کشور دیگری در جهان تغییر کرده است.

تاریخچه چین

  • تاریخ چین به سلسله هایی تقسیم می شود که هر کدام دوره ای را نشان می‌دهد که سلسله ای از امپراطورهایی حکومت می کردند. اولین امپراطوری سلسله کین بود و در سال 221 قبل از میلاد آغاز شد. آخرین امپراطور در سال 1912 سرنگون شد و چین به جمهوری تبدیل شد. حکومت کمونیستی در سال 1949 در پی جنگ داخلی با ناسیونالیست های چینی حکومت خود را آغاز کرد. چین باستان سرزمین اختراعات بود. برای قرن ها، چین در علم و فناوری، نجوم و ریاضیات از بسیاری از کشورها جلوتر بود. چینی ها کاغذ، قطب نما مغناطیسی، چاپ، چینی، ابریشم و باروت را از جمله چیزهای دیگر اختراع کردند.

جغرافیای چین

چین با 3100 مایل (5000 کیلومتر) از شرق به غرب و 3400 مایل (5500 کیلومتر) از شمال به جنوب، کشوری بزرگ با مناظر بسیار متفاوت است. قلمرو آن شامل کوه ها، فلات های مرتفع، بیابان های شنی و جنگل های انبوه است.یک سوم مساحت چین را کوه ها تشکیل می دهند. بلندترین کوه روی زمین، کوه اورست، در مرز چین و نپال قرار دارد. چین هزاران رودخانه دارد. رودخانه های یانگ تسه و زرد از مهمترین آنها هستند. یانگ تسه با 3915 مایل (6300 کیلومتر) طول، سومین رودخانه بزرگ جهان است.

جغرافیای چین

مردم و فرهنگ چین

چین با 1.4 میلیارد نفر جمعیت، بیش از هر کشور دیگری روی زمین جمعیت دارد. حدود یک سوم جمعیت در شهرها زندگی می کنند. بقیه مردم در این کشور زندگی می کنند. هنر و صنایع دستی در چین سابقه طولانی دارد. هزاران سال پیش چینی ها از اولین افرادی بودند که از ابریشم، یشم، برنز، چوب و کاغذ برای ساختن هنر استفاده کردند. خط هنری به نام خوشنویسی در چین اختراع شد. بسیاری از باورها و فلسفه های مدرن چین بر اساس آموزه های یک مقام دولتی است که نزدیک به 3000 سال پیش می زیسته است. کونگفوزی که به نام کنفوسیوس نیز شناخته می شود، ارزش چیزهایی مانند اخلاق، مهربانی و آموزش را به مردم آموخت.

چین و دیدگاه‌های جهان قدیم

چین با اتصال اروپا و اقیانوس آرام از طریق یک سری شبکه های بین قاره ای و بین اقیانوسی که در سراسر کشورهای عمده اسلامی آسیا و آفریقا اجرا می شود، به طور پیوسته چشم انداز سیاسی و اقتصادی جهان را تغییر می دهد. شعاری که پکن برای ترویج این پروژه‌ها به کار می‌برد - «یک کمربند، یک جاده» - اشاره کوتاهی به کمربند اقتصادی جاده ابریشم (مسیرهای زمینی از طریق آسیای مرکزی و خاورمیانه) و جاده ابریشم دریایی (راه‌های دریایی پیوستن) است. اقیانوس آرام و هند با دریای مدیترانه).

چین و دیدگاه‌های جهان قدیم

طبیعت چین

زیستگاه های متنوع چین خانه صدها گونه جانوری و گیاهی است. بیش از 3800 گونه ماهی و صدها گونه دوزیستان و خزنده در رودخانه ها، دریاچه ها و آب های ساحلی زندگی می کنند. حیات وحش جنگل های چین با قطع درختان و قطع درختان (پاکسازی زمین از همه درختان) برای زمین های کشاورزی در خطر است. گسترش بیابان ها در شمال نیز زیستگاه حیوانات را کوچک می کند. دولت چین بیش از 1200 ذخیره گاه برای حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری ایجاد کرده است. پاندای غول پیکر در کوه های مه آلود جنوب غربی چین زندگی می کند و در هیچ جای دیگر روی زمین نیست. آنها بامبو می خورند و معمولا در نزدیکی توده های گیاه همیشه سبز چوبی زندگی می کنند. پانداها شکار شده اند و تنها 1600 پاندا در طبیعت باقی مانده‌اند.

دولت و اقتصاد

چین یک کشوری است که توسط یک دولت مرکزی بسیار قدرتمند اداره می شود. نیروی کار عظیم و منابع طبیعی فراوان باعث تغییرات اقتصادی شده است. این امر دولت را مجبور کرده است که آزادی های اقتصادی و شخصی بیشتری را مجاز کند، اما هزینه زیادی برای محیط زیست به همراه داشته است. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که قرن بیست و یکم "قرن چین" خواهد بود. صحت داشته باشد یا خیر، شکی نیست که آنچه در چین اتفاق می‌افتد بر بسیاری از کشورهای دیگر تأثیر خواهد گذاشت.

دولت و اقتصاد

مناطق گردشگری چین

چین با قلمرو وسیع و تاریخ طولانی، چیزهای زیادی برای دیدن و کاوش ارائه می دهد. ما برای شما 15 جاذبه برتر چین را برای هر تور کلاسیک چین فهرست کرده ایم.

دیوار بزرگ چین در پکن

از دید اکثر مسافران، اگر از دیوار بزرگ بالا نرفتید، نصف عمرتان را هدر داده‌اید! یکی از مکان‌های نمادین چین، دیوار بزرگ، طولانی ترین دیوار در جهان است، شاهکاری الهام بخش از معماری دفاعی باستان. مسیر پر پیچ و خم آن بر فراز کشور ناهموار و کوه های شیب دار، مناظر عالی را به نمایش می گذارد. این مکان شایسته جایگاه خود در میان "عجایب هفتگانه جدید جهان" و سایت های میراث جهانی یونسکو در چین است.

این دیوار از مرز غربی چین تا سواحل شرقی را در بر می گیرد و در مجموع حدود 5000 کیلومتر (3100 مایل) است، اما یکپارچه ترین و بهترین بخش های حفظ شده نزدیک به پکن است. بنابراین این همان چیزی است که مردم معمولاً هنگام ذکر دیوار بزرگ چین منظور می کنند. هیچ راهی بهتر از پیاده روی یا پیاده روی در دیوار بزرگ چین وجود ندارد. آجرهای چند صد ساله را زیر پا بگذارید و در میان خرابه های برج مراقبت قدم بزنید. وقت بگذارید و احساس کنید که تاریخ زنده شده است.

دیوار بزرگ چین در پکن

رودخانه لی در گویلین و یانگشو - مشهورترین مناظر چین

چشم انداز کارست در امتداد رودخانه لی قلب هنرمندان را تسخیر کرده است. نسل‌هایی از نقاشان و شاعران چینی از زیبایی‌های طبیعت الهام گرفته‌اند و با قلم و قلم‌های خود برای ثبت مناظر طبیعی نفس‌گیر استفاده می‌کنند. امروزه این یک مقصد عکاسی محبوب است. وقتی مسافران چینی به دنبال مکانی برای زیبایی طبیعی هستند، ابتدا به رودخانه لی و یانگ شوو فکر می کنند. بخش 83 کیلومتری رودخانه لی بین Guilin و Yangshuo زیباترین بخش است. چشم انداز رودخانه با تپه های خیره کننده، صخره های شیب دار و دهکده های کشاورزی تزئین شده است و با بیشه های بامبو پوشیده شده است.

سفر تفریحی با کشتی تفریحی یا یک پیاده‌روی متوسط 3 تا 4 ساعته برای خانواده (در مورد پیاده‌روی در رودخانه لی) راه‌های خوبی برای لذت بردن از زیبایی رودخانه لی است. رودخانه لی به عنوان یکی از ده عجایب آبکی برتر جهان توسط مجله نشنال جئوگرافیک آمریکا فهرست شده است. چندین چهره مشهور جهان از رودخانه لی بازدید کرده اند، از جمله روسای جمهور سابق ایالات متحده بیل کلینتون و جورج بوش (ارشد)، و بیل گیتس.

رودخانه لی در گویلین و یانگشو - مشهورترین مناظر چین

می‌توانید خود را به یک SUP (تخته‌بازی ایستاده، یعنی یک قایق کوچک) در رودخانه یولونگ، سوار یک قایق بامبو، یک تور دوچرخه‌سواری در حومه شهر یا یک رانندگی هیجان‌انگیز با یک وسیله نقلیه سراسری کنید.

پانداهای غول پیکر در چنگدو - "گنجینه ملی" چین

پاندا غول پیکر نه تنها برای چینی‌ها، بلکه توسط بسیاری از خارجی ها اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد. اگرچه باغ‌وحش‌های زیادی در چین و جاهای دیگر وجود دارد که می‌توانید یک پاندای غول‌پیکر را در آنها ببینید، اما بهترین مکان برای دیدن آن‌ها چنگدو است . در حالت کلی سه مکان وجود دارد که می توانید پانداها را از نزدیک ببینید: مرکز پرورش و تحقیقات پاندا چنگدو، دره پاندا دوجیانگیان و پایگاه پانداهای بیفنگشیا.

شهر قدیمی لیجیانگ - خیابان های سنگفرش شده عابر پیاده، آبراه های کوچک

شهر قدیمی لیجیانگ با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باستانی، پل‌های سنگی، و کانال‌هایی با چرخ‌های آبی که با گل‌ها تزئین شده‌اند، مشخص می‌شود. فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، غرفه‌های اسنک، هتل‌ها را می‌توانید در همه جا پیدا کنید. چرخ های آبی بزرگ نقطه عطفی از شهر قدیمی لیجیانگ هستند. با ورود به شهر قدیمی، آنها را خواهید دید. رودخانه ای که از شهر قدیمی می گذرد آنها را در حال چرخش نگه می دارد. خیابان بار در کنار آنهاست که شب ها شلوغ است. همچنین می‌توانید برای تجربه هنر ناکسی به سالن نمایش هیروگلیف و نقاشی Naxi بروید. ناکسی ها تنها مردمی هستند که هنوز از هیروگلیف برای نوشتن در جهان استفاده می‌کنند.

شهر قدیمی لیجیانگ - خیابان های سنگفرش شده عابر پیاده، آبراه های کوچک

دریاچه ارهای در دالی - یکی از زیباترین دریاچه های چین

دریاچه ارهای (Erhai) زیباترین مکان دالی است. این دریاچه به شکل گوش است و به همین دلیل نام آن را ایرهای ("دریای گوش") نامیده‌اند. این دریاچه مانند یک جواهر آبی است که در سرزمین سبز قرار گرفته است. آب دریاچه آرام و آبی است. باد ملایم نیز کنار دریاچه به شما احساس آرامش می دهد. هر ماه دسامبر، دسته‌هایی از مرغ‌های سرسیاه از سیبری برای گذراندن زمستان در دریاچه ارهای به آنجا پرواز می‌کنند. دوچرخه سواری بهترین راه برای سفر در اطراف دریاچه است. ثبت زیبایی منظره غرق در آفتاب و نسیم لذتی واقعی دارد.

دو مسیر دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه Erhai وجود دارد: Haixi (در ساحل غربی Erhai) و Haidong (در ساحل شرقی Erhai). مسیر Haixi بیشتر برای سوارکاران جوان یا کم تجربه مناسب است. مسیر هایدونگ ساکت است و دارای مناظر پانوراما است. ما می‌توانیم دوچرخه‌های کوهستانی با کلاه ایمنی را برای شما ترتیب دهیم یا اگر این برنامه را روی تلفن همراه خود دارید، می‌توانید از دوچرخه مشترک (بدون کلاه ایمنی) استفاده کنید.

دریاچه ارهای در دالی - یکی از زیباترین دریاچه های چین

کاخ پوتالا در تبت – معروف به قلب جهان

کاخ پوتالا نماد تبت است. در سال 1994 به عنوان میراث فرهنگی جهانی یونسکو معرفی شد. این گنجینه عظیمی از مواد و مقالات تاریخ، مذهب، فرهنگ و هنر تبت است. این کاخ به‌خاطر مجسمه‌های گران‌بها، نقاشی‌های دیواری، متون مقدس، مجسمه‌های بودایی، عتیقه‌جات و جواهرات مذهبی که در داخل آن قرار دارد، به‌طور گسترده شناخته شده است. شما می‌توانید شاهد معجزه معماری حاوی میراث سلطنتی تبت باشید.

ذخیره‌گاه طبیعی دائوچنگ یادینگ - دریاچه‌های رنگارنگ، جنگل‌های رنگارنگ، مراتع

ذخیره‌گاه طبیعی دائوچنگ یادینگ به دلیل مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش «آخرین سرزمین پاک روی زمین» نامیده می‌شود. "می‌خواهم با عزیزم به آنجا بروم تا آسمان آبی روشن، کوه‌های پوشیده از برف و چمن‌زارهای طلایی را ببینم تا یک افسانه پاییزی را تجربه کنم.» یک فیلم درام رمانتیک چینی، من به تو تعلق داشتم، دائوچنگ را به مکانی عاشقانه برای بازدید تبدیل کرد." (دکلمه یک فیلم چینی)

ذخیره‌گاه طبیعی دائوچنگ یادینگ - دریاچه‌های رنگارنگ، جنگل‌های رنگارنگ، مراتع

کوه های برفی اژدهای جید در لیجیانگ

کوه برفی اژدهای جید در قلب مردم ناکسی (naxi) مقدس است. جی دراگون یک مقصد محبوب برای پیاده روی است. از تله کابین ها بگذرید و قدم به قدم از کوه رفیع بالا بروید تا به زیبایی آن نزدیک شوید و هیبت آن را احساس کنید. از یک علفزار عبور می کنید و از جنگلی می گذرید تا به چمنزاری در دامنه جنوبی رشته کوه برسید. شما می توانید گاو را در جنگل پیدا کنید. و اگر خوش شانس باشید، در چمنزار گاومیش را خواهید دید. از ماه مارس تا می، دامنه ها با گل‌های آزالیا پوشیده شده است.

غارهای موگای در دانهوانگ

غارهای موگای به خاطر نقاشی‌های دیواری نفیس و مجسمه های بودایی معروف هستند. غارهای موگای در سال 1987 در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفت. هنرمندان دوره های مختلف قرون وسطی آثار خود را در آنجا رها کردند. انواع آثاری که بیش از هزار سال را در بر می گیرند مکمل یکدیگر هستند غارهای موگائو که در صحرا برجسته هستند، مانند مروارید درخشانی هستند که جاده ابریشم را زینت داده است. علاوه بر بازدید از این غارهای شگفت‌انگیز، می‌توانید تجربه باستان‌شناسی عملی داشته باشید.

غارهای موگای در دانهوانگ

غذاهای معروف چینی

غذاهای چینی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. تنوع مواد اولیه در آنها بالا است و از ترکیبات متنوعی از گوشت، ماهی، سبزیجات و محصولات گیاهی بهره می‌برند. این تنوع مواد اولیه باعث ایجاد طعم‌ها و آرومای خاصی در غذاهای چینی می‌شود. شیرینی، ترشی، تندی و شوری در ترکیب این غذاها باعث ایجاد طعم‌های چندگانه و منحصربه‌فرد می‌شود. از دامپلینگ گرفته تا دم‌سام و انگ‌پینگ، فرآیند پخت غذاهای چینی‌ها بسیار متنوع است.

در غذاهای چینی، تزئینات و نمایش زیبایی نیز اهمیت دارند. آرایش و نمای ظاهری غذاها به اندازه طعم‌های آنها مهم است. غذاهای چینی همچنین ارتباط نزدیکی با تاریخ و فرهنگ چین دارند. بسیاری از این غذاها نمادهای فرهنگی و تاریخی چین هستند و به گردشگران فرصت می‌دهند تا با تاریخ و هنر چین آشنا شوند. در ادامه با برخی از غذاهای معروف چینی آشنا می‌شویم.

جیاوجی (دامپلینگ)

دامپلینگ یا دمپلینگ یک نوع از راویولی‌های چینی است که به عنوان یک غذای محبوب و لذیذ شناخته می‌شود. در زبان چینی، "دمپلینگ" به معنای "کیسه کوچک" یا "پوشش موقت" است که به شکل و نحوه تزئین و پخت این راویولی‌ها اشاره دارد. این راویولی‌ها از ترکیبی از آرد گندم و آب ساخته می‌شوند و معمولا پر از مواد خوراکی متنوعی مثل گوشت گوسفند، گوشت مرغ، میگو، قارچ و سبزیجات هستند. دامپلینگ‌ها به شکل یک نصف دایره باز، مانند یک گلابی باز شده تزئین می‌شوند.

جیاوزی (دامپلینگ)

برخی از خصوصیات مهم دامپلینگ شامل نرمی و لطافت خمیر آن، طعم متنوع و خاص مواد داخلی و امکان تلفیق با انواع سس‌ها و ادویه‌ها است. این غذا به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع راویولی‌ها در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های خوراکی چینی فروخته می‌شود.

گونگ بائو (Gong Bao)

گونگ بائو یک غذای محبوب و خوشمزه چینی است که به طور خاص در استان سیچوان چین معروف است. نام این غذا به معنای "مرغ مچاله‌ای" است که به شیوه پخت و تزیین مرغ اشاره دارد. در این غذا، مرغ با روشی خاص پخته می‌شود و با یک سس لذیذ و خاص تزیین می‌شود. سس استفاده شده در این غذا معمولا ترکیبی از چیلی، سویا، سس گلابی و مواد دیگر است که به آن طعم تند و شیرین خاصی می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این غذا، تزئینات آن است. این غذا به دلیل طعم فوق‌العاده و شکل زیبای خود، به یکی از غذاهای مورد علاقه علاقه‌مندان به غذاهای چینی تبدیل شده است.

چاومین یکی از معروف‌ترین غذاهای چینی است که در سراسر جهان محبوبیت دارد. اصطلاح "چاومین" به زبان چینی به معنای "میانه سرخ" یا "سرخ کردن در میانه" است. این غذا از نودل‌های سفت و تخمیرنشده‌ای به نام "نودل چاومین" ساخته می‌شود. نودل‌های چاومین عمدتا از آرد گندم و آب تهیه می‌شوند. مواد دیگر این غذا شامل مواد خوراکی مثل گوشت (مرغ، گوسفند، گوشت گاو یا میگو)، سبزیجات (همچون سس گلابی، فلفل دلمه، هویج، و کرفس) و ادویه‌ها می‌شود.

چو مین (Chow Mein)

چاومین معمولا با یک سس خاص تهیه می‌شود که ترکیبی از سس‌های سویا، اسفناج، زنجبیل، سیر و شکر است. غذا داغ و تازه سرو می‌شود و معمولا در رستوران‌های چینی به عنوان یک غذای سریع و لذیذ ارائه می‌شود. چاومین با ترکیب طعم‌های مختلف، مواد خوراکی متنوع، و قابلیت ترکیب با سلایق مختلف، یک گزینه محبوب برای علاقه‌مندان به غذاهای چینی است.

بازدید از چین و تجربه سفر رویایی

چین یک کشور بزرگ و دیدنی‌ست که تمدن بسیار قدیمی دارد. این کشور آنقدر زیباست که حداقل ارزش یکبار دیدن را دارد. سفر به چین یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی است که در آن تاریخ هزاران ساله، فرهنگ بی‌نظیر و منظره‌های طبیعی شگفت‌انگیز شهرهای شلوغ و مدرن چون شانگهای با آسمان خراش‌های خود، خودنمائی می‌کنند و شهرهای تاریخی چون بکینگ و کایفنگ با آثار باستانی خود شما را به گذشته‌ها می‌برند. طعم‌های فراوان و متنوعی که در آشپزی چینی پیدا می‌شود، تجربه ذائقه‌های جدید را به گردشگران هدیه می‌دهد. این تجربه‌های چندبعدی باعث می‌شوند که سفر به چین بیشتر از یک تجربه معمولی باشد و خاطراتش برای همیشه باقی بمانند. برای بازدید از چین می‌توانید با آژانس‌های هوایپمایی در ارتباط بوده و نسبت به رزرو بلیط اقدام نمایید. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
علیرضا
11 دی 1401
اقتصاد چین اگه خوبه بخاطر تعداد توریست های چینه ماهم اگه بتونیم بستر بهتر و راحت تری برای توریستای کشور خودمون فراهم کنیم خیلی خوب میشد ماکه اماکن تاریخی و توریستی بیشتری نسبت به چین داریم موافقید؟
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.