انتشار: 1402/7/18
بروزرسانی: 1402/7/18
لوازم ضروری سفر که طبیعت گردها باید داشته باشند

لوازم ضروری سفر که طبیعت گردها باید داشته باشند

اگر می‌خواهید مانند یک طبیعت گرد حرفه ای سفر کنید این مقاله را از دست ندهید. این مقاله در مورد لوازم ضروری سفر می‌باشد که هر کوهنوردی برای راحتی سفر خود باید به همراه داشته باشد. همچنین انواع لوازم ضروری سفر را معرفی و توضییح داده‌ایم. کفش با کیفیت، کوله پشتی و پوشش ضد آب، ابزارهای مسیریابی، چراغ قوه، کیت کمک های اولیه، چادر مسافرتی و ... از لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ می‌باشند.
مشاهده عنوان‌های مقاله

در آغوش آرام طبیعت، جایی که خش‌خش برگ‌ها، غوغای پرندگان و مسیرهای پرپیچ‌وخم به روح آرامش می‌دهند، طبیعت‌گردان پناهگاه خود را پیدا می‌کنند. چه در حال پیاده روی کوتاه یا یک سفر طولانی با یک کوله پشتی سنگین باشید، داشتن لوازم جانبی مناسب می تواند ماجراجویی در فضای باز شما را لذت بخش تر، ایمن تر و راحت تر کند. در ادامه، لوازم ضروری سفر را که طبیعت‌گردان باید داشته باشند بررسی می‌کنیم.

لوازم ضروری سفر که طبیعت گردها باید داشته باشند

کفش با کیفیت: پایه و اساس سفر شما

پاهای شما با ارزش ترین همراهان شما در مسیر سفر هستند و سرمایه گذاری در کفش های کوه‌نوری با کیفیت ضروری است. در نظر داشته باشید که قرار است ساعت ها در مسسیرهای مختلف جنگلی، بیابانی یا کوهستانی راه بروید، بنابراین کفش شما باید مقاومت و راحتی کافی را داشته باشید. پس در زمان خرید کفش مناسب طبیعت گردی اطمینان حاصل کنید که کفش شما راحت، ضد آب و مناسب با نوع مسیرهایی هستند که می خواهید کاوش کنید.

کوله پشتی و پوشش ضدآب: جهان خود را روی شانه های خود حمل کنید

یک کوله پشتی محکم و مناسب خانه متحرک شما در طول سفرهای طبیعت گردی است. یک کوله پشتی با محفظه های متعدد، تسمه های قابل تنظیم و طراحی ارگونومیک انتخاب کنید. کوله پشتی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا وسایل ضروری شما مانند آب، غذا، لباس، جعبه کمک های اولیه و سایر وسایل را در خود جای دهد. از طرف دیگر در طول سفر، باران ناگهانی می تواند وسایل شما را خیس کند. یک پوشش ضد آب برای کوله پشتی شما، وسایل ضروری شما را در هنگام بارندگی های غیرمنتظره خشک نگه می دارد. بنابراین در خرید و انتخاب کوله پشتی سفر دقت کافی داشته باشید.

ابزارهای مسیریابی: در مسیر درست بمانید

لوازم ضروری سفر که طبیعت گردها باید داشته باشند | ابزارهای مسیریابی

اگر تنها سفر می کنید و قصد دارید به دل جنگل یا کوه بزنید، بهتر است یک ابزار مسیریابی مناسب داشته باشید. در اغلب موارد گوگل مپ و تلفن همراه شما کافی است، اما اگر مسیر انتخابی شما آنتن نداشته باشد، به مشکل خواهید خورد. بنابراین بد نیست که نقشه، قطب نما یا دستگاه GPS برای ادامه مسیر و جلوگیری از گم شدن برای خود تهیه کنید.

ذخیره آب کافی در طول سفر: سرحال بمانید

کم آبی دشمن یک کوهنورد است. یک بطری آب قابل استفاده مجدد به همراه داشته باشید تا در طول مسیر خود، هیدراته شوید. انواع قمقه های سفر و بطری های مخصوص طبیعت گردان وجود دارد که باتوجه به سبک سفر خود می توانید یکی از آنها را تهیه کنید.

لباس مناسب برای طبیعت گردی در هر فصل

در انتخاب لباس مناسب برای طبیعت‌گردی، باید به فصل و شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر نیز توجه کنید. به طور کلی، برای طبیعت‌گردی در فصل‌های گرم، لباس‌های سبک و خنک از جنس الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان مناسب هستند. برای طبیعت‌گردی در فصل‌های سرد، لباس‌های گرم و ضخیم از جنس الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر و پشم مناسب هستند.

چراغ قوه: راه را روشن کنید

حتی اگر قصد پیاده روی در شب را ندارید، داشتن یک چراغ قوه ضروری است. چراغ قوه مناسب می تواند به شما کمک کند در نور کم پیمایش کنید، وسایلی را در کوله پشتی خود پیدا کنید یا در مواقع اضطراری برای علامت دادن از آن استفاده کنید. البته داشتن باتری اضافه را فراموش نکنید.

کیت کمک های اولیه: ابتدا ایمنی

حوادث بخشی غیرقابل پیشبینی از سفر در طبیعت هستند و یک کیت کمک های اولیه مجهز یکی از لوازم ضروری سفر است که طبیعت گردان باید داشته باشند. این کیف شامل لوازم کمک های اولیه مانند بانداژ، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده، مسکن ها، پماد برای درمان تاول و هر گونه داروی شخصی است که ممکن است نیاز داشته باشید.

عصای کوهنوردی

عصا یا باتوم های کوهنوردی فشار روی زانوهای شما را کاهش می دهد و قدم زدن شما را در زمین های ناهموار را راحتتر می کند. بهتر است در تمام مسیرهای طبیعت گردی، چه در کوه چه در جنگل یا رودخانه، یک باتوم مناسب کوهنوردی همراه داشته باشید.

وسایل روشن کردن آتش

در مواقع اضطراری یا برای کارهای ساده ای مانند پخت و پز، داشتن یک آتش زنه بسیار مهم است. یکی دیگر از لوازم ضروری سفر که طبیعت گردان باید داشته باشند، انواع لوازم آتش زا است. کبریت‌های ضد آب، فندک یا میله‌های آتش‌زنه برای هر سفری ضروری هستند.

چادرهای مسافرتی برای طبیعت گردی

یکی دیگر لوازم ضروری سفر که طبیعت گردان باید داشته باشند یک سرپناه اضطراری جمع و جور، مانند یک چادر سبک وزن یا کیسه خواب است که می تواند در برابر آب و هوای نامناسب یا موقعیت های غیرمنتظره پناهگاه شما باشد. با داشتن یک چادر مسافرتی می توانید یک استراحت خوب داشته باشید و از مسیر لذت ببرید.

لوازم ضروری سفر که طبیعت گردها باید داشته باشند | چادرهای مسافرتی برای طبیعت گردی

مدارک شخصی و اطلاعات تماس اضطراری

مدارک شناسایی و یادداشتی با اطلاعات تماس اضطراری، سابقه آلرژی و هر گونه سابقه پزشکی خود را در یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید. این یک اقدام محتاطانه است که می تواند در مواقع اضطراری بسیار ارزشمند باشد.

محافظت در برابر آفتاب

خورشید در طول سفر می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کلاه لبه‌دار را برای محافظت از خود در برابر اشعه‌های مضر UV به همراه داشته باشید.

خوارکی های کم حجم و مفید به همراه داشته باشید

تنقلات پر انرژی مانند تریل میکس، گرانولا، و میوه های خشک را بسته بندی کنید. یک اجاق گاز فشرده یا فیلتر آب قابل حمل نیز می تواند برای تهیه غذاهای گرم یا تصفیه آب در سفرهای طولانی تر مفید باشد.

هیچ ردپایی از خود در طبیعت به جا نگذارید

به عنوان یک طبیعت گرد مسئول، همه زباله های خود را جمع آوری کنید، تأثیر خود را بر محیط زیست به حداقل برسانید و به حیات وحش و قوانین محلی احترام بگذارید.

مثل یک طبیعت گرد حرفه ای سفر کنید!

سفر یک اصل مهم برای داشتن زندگی شاد و سالم است. در سفر انسان پخته تر می شود و تجربه های جدیدی کسب می‌کند که در طول یک زندگی دست یافتن به آنها به این سادگی ها نیست. اگر دوست دارید طبیعت را کشف کنید، لوازم ضروری که در این مطلب ذکر کردیم را تهیه و در سفر همراه خود داشته باشید. البته لوازم ضروری سفر تنها محدود به این موارد نیست. اگر یک شهر یا کشور را برای شروع ماجراجویی و طبیعت گردی انتخاب کردید، بلیط هواپیما خود را از فلای تودی تهیه کنید. برای خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت، رزرو هتل ها و اقامتگاه های بومگردی یا شرکت در تورهای لحظه اخری می‌توانید از طریق فلای تودی اقدام کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.