انتشار: 1401/2/4
بروزرسانی: 1402/6/7
گردشگری کرج | آشنایی با 27 مکان دیدنی و گردشگری در کرج

مکان های گردشگری کرج | آشنایی با 27 مکان دیدنی و گردشگری در کرج

مکان های گردشگری کرج مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی را در بر می‌گیرد که از جمله می‌توان به کاخ شمس، کاخ موزه سلیمانیه، باغ فاتح، کاروانسرای شاه عباسی، برج تهمینه، روستای آتشگاه، قله کورچان، پارک جنگلی جهان نما و ده‌ها مکان دیگر اشاره کرد. کرج یکی از مقاصد گردشگری با پتانسیل بالا است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. کرج یکی از گذرگاه‌های اصلی است که مسافران را از طریق جاده چالوس به نقاط شمالی ایران می‌رساند.
مشاهده عنوان‌های مقاله

کرج مرکز استان البرز ایران است. این شهر با جمعیتی حدود 1.97 میلیون نفر طبق سرشماری سال 1395، چهارمین شهر پر جمعیت ایران پس از تهران، مشهد و اصفهان است. گردشگری کرج و بازدید از مکان های دیدنی آن بسیار جذاب و لذت بخش است زیرا پتانسیل بالایی در این زمینه دارد. 

تاریخچه شهر کرج به قرن‌ها قبل برمی‌گردد. آتشکده سنگی زرتشتیان و تخت رستم مربوط به دوران اشکانیان گواه این امر است. کاخ سلیمانیه (که دارای دانشکده کشاورزی است)، مقبره شاهزاده سلیمان، امامزاده رحمان و زید پلنگ آباد اشتهارد از دیگر آثار تاریخی منطقه کرج هستند. 

تاریخچه شهر کرج

قدیمی‌ترین اسناد تاریخی مربوط به کرج به قرن 30ام قبل از میلاد برمی‌گردد. این شهر در دوران حکومت صفویه و قاجاریه توسعه یافت و بناهای تاریخی و یادبودهای مربوط به آن دوران را در خود جای داده است. تا نیمه دوم قرن بیستم، عمدتا به عنوان یک استراحتگاه تابستانی شناخته می‌شد. امروزه یک شهر صنعتی بزرگ است که کارخانه‌های تولید شکر، منسوجات، سیم و الکل دارد. در طی سالیان اخیر هزاران نفر شروع به مهاجرت به این شهر کوچک خوش آب و هوا کردند و در کمتر از 3 دهه آن را به یکی از بزرگترین شهرهای ایران تبدیل کردند. 

تاریخچه شهر کرج

آب و هوای شهر کرج

آب و هوای کرج کمی خنک‌تر از تهران است و سالانه 260 میلی‌متر باران در آن می‌بارد. رونق اقتصادی آن تا حد زیادی مربوط به نزدیکی آن به تهران است. مواد شیمیایی، کود و محصولات کشاورزی فرآوری شده نیز در آن تولید می‌شود. بسیاری از مهم ترین کارخانه های ایران در نزدیکی آن قرار دارند. کرج شهر چند فرهنگی است و به دلیل مهاجرت افراد از سراسر ایران به آن، کرج را به نام ایران کوچک می‌شناسند.

راه‌های دسترسی به شهر کرج

در زیر به برخی از راه‌های دسترسی به شهر کرج اشاره می‌کنیم:

  • با مترو: کرج با استفاده از مترو تهران به راحتی قابل دسترس است. خط 5 مترو مسافران را در کمتر از یک ساعت به کرج می‌رساند.
  • با ماشین: کرج از غرب به قزوین (80 کیلومتر) و از شرق به تهران (35 کیلومتر) متصل است. از تهران تا کرج کمتر از یک ساعت رانندگی می‌کنید (البته بدون محاسبه ترافیک!). 
  • با تاکسی: مسیرهای تاکسی زیادی بین تهران و کرج وجود دارد که بیشتر آنها از بزرگراه تهران-کرج تردد می‌کنند. معروف‌ترین مکان‌هایی که در تهران می‌توانید سوار تاکسی کرج شوید عبارتند از: میدان آزادی، میدان ونک و میدان تجریش.

راه‌های دسترسی به شهر کرج

آشنایی با 25 مکان دیدنی و گردشگری در کرج

کرج در هر چهار فصل سال آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. این شهر به خاطر جاذبه‌های طبیعی‌اش بسیار معروف است. سلسله جبال خیره کننده البرز زیبایی طبیعی به چشم انداز کرج می‌بخشد. کرج همچنین نقطه شروع یک رانندگی دلپذیر در امتداد جاده دیدنی چالوس است که به دریای خزر می‌رسد. در ادامه مکان‌های دیدنی کرج را به سه دسته مکان‌های تاریخی، مکان‌های طبیعتگردی و مکان‌های تفریحی تقسیم بندی کرده ایم.

مکان‌های تاریخی کرج

تقریبا می‌توان گفت که جایی از این سرزمین نیست که فاقد مکان‌های تاریخی باشد. کرج نیز مانند هر جای دیگری دارای تعداد زیادی مکان‌های تاریخی است؛ از کاخ‌ها و موزه‌ها گرفته تا عمارت‌ها، سازه‌ها و پل‌های تاریخی همگی برخی از اماکن تاریخی و بعضا باستانی کرج هستند. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین آنها را معرفی کرده‌ایم.

مکان‌های تاریخی کرج

کاخ شمس

کاخ شمس که به کاخ مروارید نیز معروف است از دوران پهلوی باقی مانده و در منطقه مهرشهر واقع شده است. کاخ مروارید در نزدیکی محله مهرشهر با طراحی بنیاد فرانک لوید رایت ساخته شد. این بنا در سال 1345 برای شمس، خواهر دوقلوی محمدرضا شاه ساخته شد. کل مجموعه در 111 هکتار زمین واقع شده است و زیربنای کاخ حدود 2500 متر مربع است. یک دریاچه مصنوعی اطراف ساختمان اصلی وجود دارد.

  • آدرس کاخ شمس: استان البرز، کرج، مهرشهر، انتهای بلوار ارم 
  • شرایط بازدید: امکان بازدید وجود ندارد و بنا به حال خود رها شده است.

کاخ موزه سلیمانیه 

کاخ سلیمانیه یکی از شاهکارهای به جا مانده از دوره فتحعلی شاه در کرج است. قاجارها از آن به عنوان اقامتگاه تابستانی استفاده می کردند. معماری کاخ سلیمانیه آجری و شامل تزئینات داخلی است. در کنار این کاخ برجی پنج طبقه قرار داشت که گمان می رود حرمسرای پادشاهان بوده و امروزه فقط خرابه ای از آن باقی مانده است. از گچ بری ها و پنجره ها و سرسبزی موزه کاخ سلیمانیه که بگذریم، دو عدد تابلو بیش از هر چیز دیگری در آن جلب توجه می کند.

کاخ موزه سلیمانیه 

جالب است بدانید تنها تابلویی که از آقا محمدخان از دوره قاجار داریم در این کاخ است و سایر تابلوهای موجود از این مرد، اقتباسی از تابلوی نقاشی شده در این کاخ است. در تصویر آقا محمد خان او را در جمع برادران و پدرش می بینید. در تصویر دوم فتحعلی شاه را در میان پسرانش می بینید که سی و چهارمین آنها سلیمان میرزای قاجار است. ناگفته نماند که گفته می شود کاخ سلیمانیه کرج به نام این پسر، «سلیمانیه» نامگذاری شده است.

  • آدرس کاخ سلیمانیه: کرج، بلوار امامزاده حسن، خیابان شهید کیان‌پور
  • شرایط بازدید: همه روزه از ساعت 8 تا یک بعد از ظهر

کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی در زمان شاه سلیمان صفوی ساخته شد و در سال 1356 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. این کاروانسرا یکی از با ارزش‌ترین بناهای دوره صفویه است. کاروانسرای شاه عباسی کرج که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، محل استراحت کاروان‌ها و مسافرتهایشان بوده است. این مکان در اوایل دوره قاجار به قلعه نظامی و در اواخر دوره تبدیل به مدرسه شد. کاروانسرای شاه عباسی کرج در حال حاضر شامل بخش‌هایی مانند موزه صنایع دستی، رستوران سنتی و سفره خانه است و به عنوان یکی از کامل‌ترین نقاط دیدنی کرج میزبان گردشگران است.

کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی کرج دارای ارزش‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی قابل توجهی است که به دلایلی از دید عموم پنهان مانده است. این مکان در ابتدای ساخت به عنوان استراحتگاه کاروان‌ها و مسافران آنها مورد استفاده قرار می‌گرفت و در اوایل قاجار به پادگان یا دژ نظامی تبدیل شد و در اواخر قاجار آن نیز به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در زمان پهلوی که مدرسه به محل فعلی دانشکده کشاورزی منتقل شد، این ساختمان به عنوان انبار غلات اداره کشاورزی کرج مورد استفاده قرار گرفت. با تاسیس اداره میراث فرهنگی کرج و استقرار آن در کاروانسرا، عملیات حفاظت و مرمت بنا آغاز و انبار، به مکان دیگری منتقل شد. در سال 1352 بنای مذکور به عنوان اثر ملی فرهنگ و هنر وقت اعلام شد و پس از انقلاب اداره میراث فرهنگی شهرستان کرج به این مکان منتقل شد.

  • آدرس کاروانسرای شاه عباسی کرج: کرج، میدان توحید، بلوار قدس، میدان شاه عباسی
  • شرایط بازدید: همه روزه از ساعت 8 تا 11

پل شاه عباسی کرج

یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی شهر کرج، پل شاه عباسی است که به پل دختر کرج و پل سلیمانیه نیز معروف است. پل شاه عباسی کرج بر روی رودخانه کرج قرار دارد و یکی از آثار به جا مانده از زمان صفوی است. این پل در آن زمان بر روی بقایای یک پل قدیمی مربوط به دوره سلجوقیان که ری و قزوین را به هم متصل می‌کرد، ساخته شد. بنابراین سبک پل‌های صفویه در این سازه به چشم می‌خورد. این اثر به‌عنوان یکی از دیدنی‌های تاریخی کرج در تاریخ  اسفند 1379 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.متأسفانه پل دختر کرج در طول سالیان متمادی بازسازی و نوسازی شده است به همین دلیل پلی که امروز می بینید با پلی که صفویان با معماری آن زمان ساخته اند متفاوت است.

  • آدرس پل شاه عباسی کرج: رودخانه کرج، ابتدای منطقه حصار

پل شاه عباسی کرج

باغ فاتح کرج

برای دسترسی به یکی از زیباترین باغ‌های کرج کافیست به منطقه جهانشهر بروید تا از باغ فاتح دیدن کنید. قبل از واگذاری باغ فاتح به شهرداری، مالک این زمین شخصی به نام محمد فاتح تبریزی بوده است. فاتح تبریزی متولد 1327 است، وی از معدود ثروتمندان ایران است که درصد قابل توجهی از دارایی خود را صرف امور خیریه کرده است که شامل چندین بیمارستان، مدرسه و دانشکده می‌شود.

در گذشته‌های دور چندین باغ بزرگ در منطقه جهانشهر وجود داشت که به دلایل مختلف همه آنها تخریب شد و باغ فاتح باقی ماند. باغ فاتح کرج امروزه یکی از بهترین مناطق تفریحی کرج است که در بین مردم به پارک تنیس نیز معروف است. پیشنهاد می کنیم اگر قصد بازدید از این باغ را دارید، بهترین زمان بهار و تابستان است تا از طبیعت سرسبز و دلپذیر پارک نهایت لذت را ببرید.

آدرس باغ فاتح کرج: جهانشهر، بلوار جمهوری

باغ فاتح کرج

برج تهمینه

در 60 کیلومتری جاده کرج - چالوس در حوالی گچسر بنایی هشت ضلعی با گنبد مخروطی شکل از سنگ و ساروج قرار دارد که ظاهری عجیب داشته و شبیه بناهای مغولی است. این بنا که به برج میدانک معروف است در بین اهالی به برج تهمینه معروف شده و با وجود ابهاماتی که در مورد آن وجود دارد به یکی از دیدنی های کرج تبدیل شده است. این برج یکی از بناهای آرامگاهی است که اطلاعات دقیقی از شخصیت مدفون در آن وجود ندارد. برخی معتقدند این برج مدفن یکی از نگهبانان قلعه و یا اعضای خاندان پادوسبان است که در بین قرن هشتم و نهم هجری قمری از فرمانروایان محلی منطقه رویان بوده‌اند. 

برج تاریخی تهمینه در 24 فروردین 1357 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و از آنجایی که در مجاورت جاده اصلی قرار دارد، بازدید از آن به راحتی و رایگان امکان پذیر است.برج تهمینه مشابه بناهای دوره مغول ساخته شد و جزو برج های آرامگاهی قرن هفتم هجری قرار گرفت. بنای سنگی برج شامل مقبره ای با پلان هشت ضلعی و ایوان برجسته در ضلع غربی است. عرض این ایوان حدود سه متر است و با ضخامت دیوارهای جانبی به 60 متر می رسد. نمای داخلی برج دارای پلان مربع است و چهار طاق فرورفته آن در هر ضلع طرحی صلیبی را تداعی می کند.

برج تهمینه

در فضای ایوان و حرم که حجاری هشت ضلعی است و به دایره تبدیل می شود و در نهایت سقف مدور را تشکیل می دهد، تزئیناتی مانند حجاری و کنده کاری به چشم می خورد. نمای بیرونی بنا دارای تزئینات محراب مانند است که بر روی آن تزئینات گوشواره ای ایجاد شده است. سقف برج به صورت گنبدی مخروطی دو سقفی است و در حال حاضر سقف بیرونی آن تخریب شده و تنها سقف زیرین آن باقی مانده است. مصالح به کار رفته در ساخت برج می تواند سنگ، گچ و نوعی ساروج باشد.

  • آدرس برج تهمینه: استان البرز، کرج، کیلومتر 60 جاده کرج - چالوس، آسارا، روستای میدانک

مکان‌های طبیعتگردی کرج

واقعا نمی‌توان همه مکان‌های دیدنی کرج را در یک روز رفت. به همین دلیل است که باید دقیقا بدانید که می‌خواهید روز خود را در کجا و چگونه بگذرانید. آیا می‌خواهید در دامان طبیعت باشید و از آب و هوای عالی و منظره زیبای رودخانه و کوه لذت ببرید؟ یا ترجیح می دهید مکان های تفریحی کرج و مکان های تاریخی این شهر را ببینید؟ در ادامه برخی از مکان‌های طبیعتگردی کرج را معرفی کرده ایم.

مکان‌های طبیعتگردی کرج

غار مراد، گچسر 

این غار در جاده تهران - چالوس در منطقه گچسر (آزادبر) قرار دارد. از این حوالی تا غار مراد یک ساعت پیاده روی است. دمای پایین غار به حدی است که حتی تا ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز می‌توان یخ‌ها را در این غار مشاهده کرد. ویژگی بارز این غار یخی با دیگر غارهای معروف طبقه ای بودن آن است. این غار یکی از جاذبه‌های طبیعی استان البرز است. ورودی غار در میان کوه‌های منطقه قرار دارد و مسیر منتهی به آن عموما شیب دار و سرازیری است. در نهایت با رسیدن به اعماق کوه با چشمه‌های یخ زده طبقه همکف و استلاکتیت‌های قارچی بسیار زیبای غار مواجه می‌شوید.

آدرس غار مراد: گچسر

دریاچه سد کرج یا امیر کبیر 

این دریاچه بیش از 4000 هکتار وسعت دارد و در تنگه واریان در فاصله 23 کیلومتری جاده کرج - چالوس قرار دارد. در فصل تابستان هوای مطبوع و خنک در اینجا تجربه می‌شود. این دریاچه یک منطقه عالی برای ورزش هایی مانند قایق رانی، ماهیگیری، اسکی روی آب، شنا و گلایدینگ است.

دریاچه سد کرج یا امیر کبیر 

روستای برغان

برغان روستایی کوچک در نزدیکی کرج با طبیعتی جذاب است. اطراف آن را جنگلی با درختان زیادی احاطه کرده است که رنگ های متفاوتی از سبز، زرد، نارنجی و قرمز دارند. این روستا که تاریخ بسیار طولانی دارد و به خوبی حفظ شده است. در برغان می‌توانید از مسجدی با قدمت 700 ساله، حسینیه اعظم، پل دوران صفویه و چندین جاذبه دیگر دیدن کنید. برای رفتن به برغان می‌توانید از منطقه باغستان کرج با تاکسی به این مکان سفر کنید.

آدرس روستای برغان: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار 

جاده چالوس

جاده چالوس با نام رسمی «جاده 59» یکی از مهم‌ترین جاده‌های تهران و کرج است که از استان البرز شروع و به شهرستان چالوس در استان مازندران می‌رود. برخی این جاده را یکی از زیباترین جاده‌های جهان می‌دانند. جاده چالوس - کرج چشم انداز بی نظیر و منظره‌ای دیدنی را به نمایش می‌گذارد. در واقع جاده چالوس یکی از محبوب ترین جاده‌های منتهی به شمال ایران است. به همین دلیل است که گاهی اوقات در تعطیلات جاده مملو از مسافران می‌شود.

گچسر در جاده چالوس

این شهر به خاطر جشنواره سالانه لاله‌ها بسیار معروف است. کوه ها و جاده‌ای که از میان جنگل‌ها می‌گذرد آن را به یکی از زیباترین جاده‌های ایران تبدیل کرده است. انواع مختلفی از رستوران‌های سنتی (سفره‌خانه، کبابی و ...) در راه است که به شما امکان می‌دهد در کنار رودخانه کاهلوس در جنگل، از انواع غذاهای ایرانی لذت ببرید.

روستای آتشگاه 

آتشگاه روستایی است که در اعماق رشته کوه البرز در شمال کرج قرار دارد. در یک جاده بسیار زیبا به 20 کیلومتر رانندگی نیاز دارد. این روستا بسیار قدیمی است و بناهای باستانی زیادی دارد. یکی از جالب ترین چیزها خود آتشگاه است. به معنی آتشکده زرتشتیان. متعلق به دوران قبل از اسلام و احتمالا در زمان امپراتوری ساسانی است.

رودخانه طالقان

این رودخانه از کوه‌های کندوان و کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد و از آنجا به رودخانه سفید رود می‌پیوندد. این رودخانه 180 کیلومتر طول دارد که کرانه های بالایی آن مناطق دیدنی و تفریحی را فراهم می‌کند.

آبشار خور 

خور آبشاری به ارتفاع 50 متر در شمال کرج، ابتدای جاده چالوس است. باغ‌های روستای خور، پیست اسکی و آبشار جاذبه های گردشگری این منطقه در استان البرز را تشکیل می‌دهند. این منطقه نیز مانند سایر مناطق اطراف جاده چالوس دارای باغ های فراوان است و شکوفه دادن غنچه ها و گل ها در فصل بهار بر زیبایی منطقه می افزاید. روستای خور در استان البرز و در نزدیکی سد امیرکبیر یا کرج قرار دارد. پیست اسکی خور که در کنار روستا قرار دارد در زمستان ها میزبان اسکی بازان و به ویژه تیوب سواران است.

  • آدرس آبشار خور: کیلومتر 17 جاده کرج - چالوس روستای خور

منطقه صخره نوردی پل خواب 

پل خواب روستایی از توابع بخش آسارا در شهرستان کرج در استان البرز است. این روستا در دهستان آدران قرار دارد. منطقه صخره نوردی پل خواب در 35 کیلومتری کرج قرار دارد. دیوار پل خواب به دلیل ارتفاع قابل توجه مکانی مناسب برای صخره نوردی است.

رودخانه کرج

رودخانه کرج یکی از مکان‌های تفریحی کرج است که طبیعتی دیدنی و آب و هوایی فوق العاده دارد. این رودخانه از دل رشته کوه ‌ای جنوبی البرز سرچشمه می گیرد و پس از ادغام با رودخانه ولایت رود به حاشیه شرقی کرج می‌رسد. شهر کرج بیشتر سرسبزی خود را مدیون این رودخانه است و درختان کنار آن سرپناه خوبی برای گذراندن روز خواهند بود.

درباره آبشار چاران

آبشار چاران در نزدیکی روستایی به همین نام در شهرستان کرج قرار دارد. این منطقه روستایی کوهستانی با آب و هوای معتدل است. از روستای چاران تا آبشار، باغ ها و مزارع وجود دارد و می توان در عرض یک ساعت پیاده روی به آن رسید. این آبشار حدود 10 متر ارتفاع دارد. پوشش سبز پله های آبشار چاران منظره بسیار خوبی به این منطقه داده است.

آبشار هفت چشمه

جاده کوهستانی کرج به چالوس یکی از زیباترین جاده های ایران است. در کنار این جاده جاذبه های گردشگری طبیعی زیادی وجود دارد. یکی از آنها آبشار هفت چشمه است که در تابستان تعداد زیادی از گردشگران کنجکاو را به خود جذب می‌کند. آبشار هفت چشمه ارتفاع چندانی ندارد و زیبایی آن به دلیل آبشارهای کوچک متعددی است که نزدیک به هم تشکیل شده اند. به همین دلیل به آن هفت چشمه می‌گویند که در لغت به معنای مرکب از هفت چشمه است. اما در نزدیکی هفت چشمه آبشاری مرتفع وجود دارد که به آدران معروف است. آدران که یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است حدود نود متر ارتفاع دارد.

آبشار هفت چشمه در پانزده کیلومتری جاده کرج - چالوس و نزدیک به روستای آرنگه قرار دارد. آرنگه روستایی از توابع دهستان آدران بخش آسارا شهرستان کرج استان البرز ایران است. آرنگه در رشته کوه البرز در شمال کرج و در کیلومتر 18 جاده چالوس قرار دارد. شامل پنج روستا است: آرنگه بزرگ، ابهرک، سیجان، سرزیارت، جی، چاران، گوراب/جوراب و خور.

پس از رسیدن به آرنگه و پارک وسیله نقلیه خود در آنجا، باید پیاده به سفر خود ادامه دهید. در مسیر آبشار یک استراحتگاه مسقف وجود دارد که می توانید در آن استراحت کرده و کمپ ایجاد کنید. آبشار خیلی دورتر واقع شده است. بیشتر این مسیر در کنار رودخانه است و سفر شما را لذت بخش تر می کند.

قله کورچان در تفرجگاه های کرج

از مکان‌های تفریحی کرج می‌توان به قله کرچان اشاره کرد که در مجاورت روستای کیاسر قرار دارد. این قله حدود 3850 متر ارتفاع دارد و در اطراف آن کوه‌ها و قله های دیگری وجود دارد. کوهنوردی و پیاده روی در شیب ملایم اطراف قله کارچان ورزشی فوق العاده است و شما را سرزنده و شاداب می‌کند.

  • آدرس قله کورچان: کرج، جاده چالوس، قطعه آسارا، روستای همجا

مراکز تفریحی کرج

شهربازی بازینو

شهربازی بازینو یک مرکز تفریحی 8 طبقه است که یکی از جذاب ترین مکان‌های تفریحی کرج به حساب می‌آید. این مجموعه که یکی از پیشرفته ترین شهربازی های سرپوشیده کشور است، روزی پر از شادی و هیجان را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان رقم می‌زند. می‌توانید با تمام اعضای خانواده به این شهربازی بروید و هر کدام از شما فعالیت‌های مورد علاقه خود را انجام دهید. 5 طبقه این مجموعه شامل شهربازی و در طبقات دیگر رستوران و مرکز خرید قرار دارد.

شهربازی بازینو آدرس: کرج، جاده ملارد، انتهای بلوار کشاورز

مجتمع توریستی عسل

در کرج می‌توانید تعطیلات خود را در مجموعه تفریحی توریستی عسل که یکی از بهترین مکان های تفریحی کرج است بگذرانید. در این مجموعه هر لحظه با تفریحات و امکانات بی نظیری که دارد سرگرم خواهید شد و لحظات خوشی را سپری خواهید کرد. این مجموعه علاوه بر چندین سوئیت و ویلا برای اقامت، دارای دریاچه اختصاصی، ماهیگیری و قایق سواری و سالنی برای برگزاری جشن های مختلف خواهد بود. در مجموعه عسل می‌توانید وقت خود را به کارتینگ بگذرانید یا از غذاهای کافی شاپ و رستوران لذت ببرید. کودک شما همچنین سرگرمی‌های مختلفی در زمین بازی کودکان دارد، مانند موتور الکتریکی. تعطیلات شما در این مجموعه می‌تواند در اوج رفاه و لذت بردن از طبیعت زیبا و امکانات فوق العاده باشد.

  • آدرس مجتمع تفریحی توریستی عسل: کرج، آتشگاه، انتهای باغستان، کیلومتر 5 جاده برغان

مجموعه بین المللی تنیس در قلب باغ فاتح کرج

باغ فاتح با درختان انبوه و سر به فلک کشیده یکی از جاذبه‌هایی است که همه را مجذوب خود می‌کند. این باغ یکی از زیباترین دیدنی‌های کرج بوده که در منطقه سرسبز جهانشهر واقع شده است. حدود نیم قرن پیش گروهی از یزدی ها به دنبال یافتن محیطی مناسب برای مسکن و سرمایه گذاری وارد کرج شدند. از جمله سرمایه گذار به نام حاج محمدصادق فاتح یزدی بود که در رونق اقتصادی کرج قبل از انقلاب تاثیر زیادی داشت. باغ فاتح نیز از خدمات این فرد نوع دوست بود.

این باغ علاوه بر فضای سبز و درختان قدیمی، دارای زمین تنیس است که علاقه مندان به ورزش را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل به آن پارک تنیس نیز می‌گویند. با رونق گرفتن ورزش تنیس، این پارک به یک مجموعه تنیس بین المللی با هفت زمین تمرین و یک زمین 1200 نفری تبدیل شد. مجموعه بین المللی تنیس علاوه بر زمین های بازی شامل ساختمان اداری، فروشگاه ورزشی، رستوران، محل ویژه مسئولان و داوران، استراحتگاه موقت ورزشکاران، سرویس های بهداشتی، مکان ویژه خبرنگاران و فضای سبز است.

در فضای سبز این باغ نیز می‌توانید از قدم زدن در میان تونل های درختی که از شاخه های درختان بلند و کهنسال، آلاچیق ها و فواره ها تشکیل شده است لذت ببرید. همچنین امکانات تفریحی مانند وسایل بازی کودکان و مجموعه ای از وسایل ورزشی موجود است.

پارک جنگلی جهان نما

یکی از جاذبه‌های کرج پارک جنگلی جهان نما است. این پارک با مساحتی بالغ بر 400 هکتار، یکی از متنوع ترین مجموعه‌های گیاهان و درختان را ارائه می‌دهد. پارک جهان نما علاوه بر درختان زیبا دارای دریاچه‌های جذاب و جزیره ای مصنوعی با طراحی جالب است. می توانید از گل ها استفاده کنید از درختان رنگارنگ و کهن پارک عکس بگیرید، پیاده از مناظر لذت ببرید و از پله‌ها به رودخانه وسط پارک بروید. پارک جهان نما نمایشی زیبا از درختان کمیاب از سراسر جهان است و می‌تواند راهی عالی برای گذراندن تعطیلات شما باشد.

  • آدرس پارک جنگلی جهان نما: کرج، آزادراه تهران - کرج

پارک چمران

یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی کرج و زیباترین مکان‌های طبیعی آن می توان به پارک چمران اشاره کرد. طراحی گل‌ها و درختچه‌های پارک باعث شده است که مناظر زیبایی در انتظار شما باشد و درختان کهنسال و رودخانه باصفا مکان مناسبی برای گذراندن روز شما خواهد بود.

  • آدرس پارک چمران: کرج، میدان امام حسین

بام کرج در مکان‌های تفریحی کرج

اگر به دامنه کوه نور در منطقه عظیمیه بروید به بام کرج می‌رسید. این مکان یکی از مکان‌های تفریحی کرج است که به دلیل مناظر زیبای خود شهرت زیادی پیدا کرده است. در هر زمانی از سال منظره‌ای بی نظیر در انتظار شما خواهد بود و هر چه بالاتر بروید وسعت شهر کرج را بیشتر می‌بینید. بام کرج در ارتفاع 2220 متری قرار دارد و برای رسیدن به آن باید در مسیری شیب دار قدم زد.

  • آدرس بام کرج: کرج انتهای بلوار طالقانی شمالی

اتاق فرار کرج

اتاق فرار کرج با فضا و معماهای پیچیده و جالب خود توانسته یکی از مقاصد تفریحی محبوب در این شهر باشد. در این اتاق فرار ابتدا با داستانی آشنا می‌شوید که رازی دارد. برای پی بردن به راز داستان، باید پازل‌ها را حل کنید و راه خود را پیدا کنید. این مجموعه اتاق فرار شامل بازی های پارانویا، زهد، کما، دهکده مرگ، دیوانه و لیمیا است. هر اتاق دارای پازل و فضای کاملا متفاوتی است و گروه سنی آنها معمولا بین 16 تا 90 سال است

با مراجعه به سایت اتاق فرار کرج می توانید با ساعات هر بازی، میزان سختی، تعداد نفرات و داستان بازی آشنا شوید. پس از ماجراجویی خود در هر یک از بازی‌های اتاق فرار و تجربه هیجان باورنکردنی، می ‌وانید با دوستان یا خانواده خود به هر یک از کافه ها و رستوران‌های اطراف بروید و خود را سرگرم کنید.

  • آدرس اتاق فرار کرج: کرج، جهانشهر، بلوار مولانا، خیابان ابوعلی سینا، پلاک 60، نبش بن بست هفتم، پلاک 60

بانجی جامپینگ کرجی

بانجی جامپینگ پل بیلقان یک تجربه هیجان انگیز و به یاد ماندنی است که نباید از دست داد. پل بیلقان بر روی رودخانه چالوس قرار دارد و در ارتفاع 35 متری از آن می‌پرند. پس از رسیدن به بالای پل و دیدن منظره زیبای رودخانه و درختان، آماده پرش خواهید بود.

  • آدرس بانجی جامپینگ کرج: کرج، ابتدای جاده چالوس

پیست اسکی دیزین در مکان های تفریحی کرج

یکی از بهترین مکان‌های تفریحی کرج دیزین است که تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. این پیست اولین پیست اسکی ایران است که موفق به کسب عنوان بین المللی و تاییدیه فدراسیون جهانی اسکی شده است. پیست دیزین در رشته کوه‌های البرز قرار دارد و از کرج تا چالوس قابل دسترسی است. امکانات رفاهی عالی این مکان را ارزش بازدید در هر زمانی از سال می‌کند.

اگر قبلا به اسکی نرفته‌اید، می‌توانید از پیست های مبتدی برای یادگیری این ورزش سرگرم کننده استفاده کنید. برای رسیدن به بالای پیست، 3 تله کابین، 2 تله سیلندر، 7 تله اسکی صفحه ای و یک تله اسکی چکشی منتظر شما هستند. برای اقامت در این مکان می‌توانید از دو هتل، 19 کلبه و 5 رستوران پیست اسکی دیزنی استفاده کنید.

  • آدرس پیست اسکی دیزین: کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست اسکی بین المللی دیزین

در زیر به برخی ار منطقه‌های مشهور کرج اشاره می‌کنیم. برخی از منطقه‌های کرج عبارتند از:

مهرشهر، گوهردشت، طالقانی، گلشهر، عظیمیه، شاه عباسی، ساسانی، مصباح، جهانشهر، میدان اسبی، میدان استاندارد، چهارباغ، باغستان، شاهین ویلا، مشکین دشت، شهرک وحدت، فردیس، بلوار نبوت و...

کرج را به عنوان یک مکان تفریحی نمی‌شناسیم، چرا؟ خب شاید به این دلیل که استان البرز اخیرا از استان تهران جدا شده است و بیشتر ایرانی‌ها هنوز آن را جزئی از تهران می‌دانند. اما اگر بخواهیم دقیقتر نگاه کنیم، می‌بینیم که دیدنی های کرج بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. از مکان های تفریحی کرج گرفته تا دیدنی های طبیعی این شهر همه جاذبه هایی هستند که ارزش دیدن را دارند. خوبی داستان این است که کرج چندان دور نیست و با صرف زمانی کوتاه می‌توانید روزی خاطره انگیز را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.