انتشار: 1402/7/24
بروزرسانی: 1402/8/21
جواهرده کجاست؟ | راهنمای کامل سفر به نگین مازندران!

جواهرده کجاست؟ | راهنمای کامل سفر به نگین مازندران!

جواهرده که در لغت به معنای روستای جواهر است در 30 کیلومتری رامسر و در میان رشته کوه‌های البرز قرار دارد. با توجه به این ویژگی جغرافیایی و آب و هوای خنک و مطبوعش، جای تعجب نیست که این روستا در تابستان مقصد مناسبی خواهد بود. برخی می‌گویند جواهرده زیباترین روستای ایران است؛ البته اشتباه نمی‌‌کنند جواهرده واقعا تکه‌ای از بهشت در استان مازندران است.

استان مازندران مملو از شهرها و روستاهای دیدنی و زیبا است که از جمله آن‌ها می‌ توان به برجستانک ، لفور، سوادکوه و... اشاره کرد. در بین تمام این مناطق، روستای جواهرده زیبایی‌های طبیعی و فوق العاده‌ای دارد که پیشنهاد می‌دهیم در مسیر مسافرت به شمال کشورمان، حتما به این مناطق بکر و زیبا بروید و با طبیعت خاص آنجا روحتان را جلا دهید.

مازندران یکی از مراکز توریستی کشورمان است؛ برای همین در اقصی نقاط آن تمام امکانات رفاهی را برای مسافران در نظر گرفته‌اند. مثلا امکان اجاره کلبه سوئیسی لفور ، اقامتگاه‌های جواهرده و ... به راحتی در این منطقه وجود دارد. شما به هر کدام از شهرستان‌های این استان بروید، می‌توانید محل اقامت خود را با بهترین شرایط رفاهی رزرو کنید. اگر قصد سفر به روستای جواهرده را داشتید، پیشنهاد می‌دهیم از قبل درباره این شهر و جاهای دیدنی آن اطلاعاتی به دست بیاورید.

روستای زیبای جواهرده کجاست؟

جواهرده یکی از روستاهای رامسر است که در 27 کیلومتری آن واقع شده است. این روستا در ارتفاعات 2000 متری سطح دریا و غرب استان مازندران قرار دارد. جواهرده به عنوان یکی از روستاهای خوش آب و هوای استان مازندران هر ساله میزبان طیف گسترده ای از توریست ها است. این روستا چشم اندازهای طبیعی و زیبای بسیاری دارد، برای همین اغلب توریست ها ترجیح می دهند هنگام سفر به مازندران حتما سری به آنجا نیز بزنند.

روستای زیبای جواهرده کجاست؟

شما فقط از طریق رامسر می توانید خودتان را به جواهرده برسانید؛ البته یک مسیر کوهستانی از استان قزوین به این روستا نیز وجود دارد. در بعضی از روزهای سال، ابرها تمام آسمان روستای جواهرده را می پوشانند و صحنه ای خیال انگیز به وجود می آورند. وقتی در این روزها در دل این روستا قدم می زنید، گویی به آسمان پرواز کرده اید و میان ابرها هستید. در این لحظات بسیار باشکوه و زیبا پیشنهاد می دهیم عکس و فیلم بگیرید تا این لحظات زیبا را در قالب تصویر ثبت کنید.

بر اساس سرشماری که در سال 1390 انجام شد، ساکنین روستای جواهرده حدود 9800 نفر هستند. بیشتر مردم این شهر در زمینه دامداری، کشاورزی و باغداری فعالیت دارند. برخی از ساکنین این روستا نیز در در زمینه ساخت صنایع دستی مثل نمدبافی، مسگری، سفال یا آهنگری کار می کنند. اگر به روستای جواهرده رفتید و اقامتگاه‌ها پر بودند، نگران نشوید! چون مردم این شهر خانه های خود را در فصل‌های گردشگری به توریست‌ها نیز اجاره می دهند.

معرفی جاهای دیدنی جواهرده در رامسر

فقط اینکه بدانید جواهرده کجاست، کافی نیست! شما باید جاهای دیدنی این روستا را نیز بشناسید تا به محض رسیدن به آنجا گشت و گذار و لذت بردن از سفرتان را شروع کنید. روستای جواهرده 13 محله قدیمی دارد که در ادامه آنها را لیست می کنیم:

معرفی جاهای دیدنی جواهرده در رامسر

  • جولاخیل
  • اوشیان سر
  • سید محله
  • برشی محله
  • آموسی خیل
  • صیقل محله
  • چاک دشت
  • سراب یا کربلا بنه
  • رمک محله
  • تنگ دره
  • فتوک محله
  • کهنه تنگ دره
  • شل محله

در تمام محله های این روستا، مردمانی خونگرم و بسیار مهمان دوست زندگی می کنند. کافیست یک بار به یکی از محله های این روستا بروید تا متوجه مهمان نوازی مردم آنجا شوید. در ادامه جاهای دیدنی این روستا را معرفی می کنیم:

گشت و گذار در بوستان جنگلی صفارود و دشت ها و قله های جواهر ده

بوستان صفارود در 9 کیلومتری جاده جواهرده قرار دارد و آبشار زیبای آن، لذت حضور در این منطقه طبیعی را دو چندان می کند. در روستای جواهرده 3 قله به نام های واژک سه براره رژه، قله رامسر و سرخ تله وجود دارد که اگر اهل کوه نوردی و قله نوردی هستید، پیشنهاد می دهیم حتما به آنجا بروید و لذت ببرید.

جنگل های این روستا نیز شامل جنگل های هیرکانی، دشت لپاسر و ارتفاعات سرسبز می شوند که قطعا برای کسانی که به طبیعت گردی علاقه دارند، بهترین گزینه به شمار می آیند. با رفتن به جنگل های این روستا می توانید نفسی تازه کنید و با کمی دور بودن از فضای شهر، آرامش را به وجودتان هدیه دهید.

مسجد آدینه، از دیدنی های روستای جواهرده

مسجد جواهرده کجاست؟ این مسجد در 25 کیلومتری شهر رامسر قرار می گیرد و به عنوان یک بنای تاریخی نیز شناخته می شود. در واقع قدمت این مسجد به 700 سال می رسد؛ بنابراین قطعا برای کسانی که به تاریخ یا بناهای مذهبی علاقه دارند، یک گزینه جذاب برای گشت و گذار و بازدید به شمار می آید.

مسجد آدینه، از دیدنی های روستای جواهرده

بر اساس برخی منابع، گفته می شود که مسجد آدینه در گذشته عبادتگاهی برای زرتشتیان بود و هم اکنون به محل عبادت مسلمانان تبدیل شده است. برخی نیز می گویند که این مسجد در گذشته محل عبادت الهه میترا بوده و کسانی که به این آیین اعتقاد داشتند، به آنجا می رفتند.

متاسفانه طی سالیان دراز به دلیل بلایای طبیعی، این مسجد دچار خسارت ها و آسیب های فراوانی شد. مثلا در چند سال قبل صاعقه ای به درخت نزدیکی این مسجد برخورد کرد و باعث بروز آتش سوزی شد. بعد از آتش گرفتن درخت نیز کل مسجد آتش گرفت.

آبشارها و چشمه های زیبا

چشمه های کوه کنین، برشی و سلیمان جز منابع تامین آب روستا هستند که به عنوان جاذبه های گردشگری جواهرده نیز شناخته می شوند. در این روستا یک آبشار کوهستانی فوق العاده زیبا نیز وجود دارد که قطعا با رفتن به آنجا عاشق این روستا و جاذبه های گردشگری اش می شوید. اگر می پرسید آبشار جواهرده کجاست، در پاسخ باید بگوییم که این آبشار در مسیر رامسر به جواهرده قرار دارد.

تفریحات پرطرفدار در روستای جواهرده مازندران

  • شما می توانید در روستای جواهرده تفریحات مختلفی را تجربه کنید که از جمله آنها می توان به عکاسی اشاره کرد. این روستا پر از چشم اندازهای زیباست که تبدیل به بک گراندی خاص و طبیعی برای عکس هایتان خواهند شد.
  • به دلیل وجود کوه ها و قله های متعدد، این روستا فرصتی برای کوهنوردی و سنگ نوردی را نیز برایتان به وجود می آورد.
  • در فصل تابستان نیز این روستا میزبان مسابقات کشتی و والیبال است؛ بنابراین اگر به این ورزش ها علاقه دارید، در این فصل ها به جواهرده بروید و این مسابقات را از نزدیک ببینید.

کلام آخر؛ جواهرده، روستایی زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان!

روستای زیبا و دیدنی جواهرده در شهرستان رامسر و استان مازندران واقع شده است و مناظر بکر و سرسبز آن از اواسط فصل بهار تا پایان تابستان، چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. فاصله جواهرده از رامسر، حدود 27 کیلومتر است و مردم خونگرم آن در 13 محله قدیمی زیبا میزبان مسافران هستند. از مکان های دیدنی جواهر ده می توان به بوستان جنگلی صفارود، قله های واژک سه براره رژه، قله رامسر، سرخ تله و مسجد آدینه اشاره کرد. سفر به این منطقه بکر و دیدنی به تمام دوستداران طبیعت پیشنهاد می شود.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.