انتشار: 1397/6/16
بروزرسانی: 1402/8/17
the-suitable-places-for-buying-souvenirs-in-dubai | از دبی چی بخریم؟ | دبی چی ارزونه + سوغاتی‌های دبی

از دبی چی بخریم؟ | دبی چی ارزونه + سوغاتی‌های دبی

اگر قصد سفر به دبی را دارید بهتر است ابتدا با بهترین نقاط برای خرید آشنایی شوید. دبی دارای مناطق مختلفی برای تهیه سوغاتی، از لباس‌های سنتی گرفته تا انواع زیورآلات و ادویه جات است. خرید از دبی تجربه‌ای متنوع و هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد که همه سلیقه‌ها و ترجیحات را برآورده می‌کند. ترکیب بی‌نظیری از فضاهای خرید سنتی و مدرن، دبی را به مقصدی در سطح جهانی برای خرید و گشت و گذار تبدیل کرده است.

خرید در دبی با مراکز خرید وسیع، بازارهای سنتی و طیف وسیعی از محصولات می‌تواند یک تجربه لذت بخش باشد. در هنگام حرید بدانید چه چیزی می خواهید بخرید و کجا می‌توانید آن را پیدا کنید؛ زیرا در دبی همه چیز از برندهای لوکس گرفته تا کالاهای سنتی در بازار پیدا می شود. در طول جشنواره‌های خرید دبی (معمولا از ژانویه تا فوریه)، می توانید تخفیف ها و کالاهای خوب پیدا کنید. هچنین در ماه رمضان و تعطیلات دیگر نیز ممکن است فروشگاه‌ها دارای تخفیف فروش ویژه باشند. در ادامه مفصل‌تر به پرسش " از دبی چی بخریم؟ " پاسخ داده‌ایم.

از دوبی چه چیزهایی بخریم؟

دبی یک بهشتی برای خرید و گشت و گذار است با انبوهی از مراکز خرید، بازارها و بوتیک های لوکس و ... برای مثال دبی به عنوان "شهر طلا" شناخته می شود و شما می توانید طیف گسترده ای از جواهرات طلا و الماس را در بازار پیدا کنید. قیمت‌ها اغلب رقابتی و طرح‌ها متنوع هستند. یا از بازار ادویه جات آن دیدن کنید تا مجموعه‌ای متنوع از ادویه‌ها، گیاهان و چای‌ها را پیدا کنید. در ادامه به برخی از  مکان‌های محبوب و کالاهایی که می‌توانید از دبی تهیه کنید، اشاره کرده‌ایم.

از دوبی چه چیزهایی بخریم؟ | از دبی چی بخریم؟

گالری الجابر (Al Jaber Gallery) 

این فروشگاه را می‌توان در همه بازار‌های دبی و همچنین دیگر نقاط توریستی شهر پیدا نمود، بنابراین همواره یک گالری الجابر در دسترس گردشگران قرار دارد. این فروشگاه‌های زنجیره‌ای انواع سوغاتی‌های سنتی مانند لیوان، لباس‌های اماراتی و دیگر اجناس را به مشتریان و گردشگران ارائه می‌نمایند. گالری الجابر فروشگاهی مناسب جهت تهیه هدایایی برای همه اعضای خانواده با قیمت‌های متنوع است.

گالری وان 

گالری وان (Gallery One) در نقاط مختلف دبی نظیر دبی مال، مال امارات و بازار مدینه جمیرا مشاهده می‌گردد. این گالری به دلیل فروش آثار هنری سنتی، از نقاشی‌های زیبا از دبی گرفته تا نقاشی از شتر‌ها، معروف است. گالری One همچنین مکان مناسبی برای خرید هدایایی نظیر کارت پستال، دفتر یادداشت و کتاب است. این گالری ظاهری سنتی دارد و اغلب در طراحی‌های خود از شتر و حروف عربی استفاده می‌نماید. گالری وان مکانی مناسب جهت تهیه هدیه‌های منحصر به فرد و جدید می‌باشد.

گالری وان  | از دبی چی بخریم؟

بازار ادویه

هرچند که بسیاری از مردم تصور می‌کنند که بازار ادویه مکانی برای خرید ادویه‌های اصل و خوش طعم و بو است، اما این مرکز توریستی اقدام به عرضه سوغاتی هم می‌نماید. گردشگران می‌توانند در اطراف بازار ادویه (Dubai Spice Souk) اقدام به خرید مگنت (اشکال آهنربایی که به یخچال و سطوح فلزی می‌چسبانند)، لباس‌های سنتی و حتی لوازم دکوری منزل نمایند.

مهم‌ترین نکته در مورد خرید سوغاتی از این بازار این است که می‌توان برای تهیه اجناس و گرفتن تخفیف با فروشندگان چانه زد؛ از این رو اشخاصی که می‌خواهند به صورت عمده سوغاتی تهیه نمایند، بهتر است تا به بازار ادویه مراجعه نموده و با قیمت‌های کمتری سوغاتی‌های موردنیاز خود را تهیه نمایند.

بازار ادویه | از دبی چی بخریم؟

بازار مدینه جمیرا (Madinat Jumeirah)

به جز موارد بالا از دبی چی بخریم؟ این بازار را می‌توان مقصد نهایی گردشگران برای تهیه سوغاتی در دبی به شمار آورد. بازار مدینه جمیرا (Madinat Jumeirah) نسخه‌ای از یک بازار سنتی عربی بوده و انواع گوناگونی از اجناس و سوغاتی کشور‌های حوزه خلیج فارس را عرضه می‌نماید. گردشگران می‌توانند هر چیزی از عطر‌های عربی گرفته تا لباس را در این بازار بیابند. علاوه بر فروشگاه‌های کوچک بازار مدینه جمیرا لوازم منحصر به فردی را می‌فروشد که فرهنگ منطقه را به تصویر بکشد. بازار مدینه جمیرا مکانی مناسب جهت خرید سوغاتی‌های رنگارنگ مثل قلیان‌های زیبا و لوازم دکوری است.

شرکت کمل (The Camel) 

شرکت شتر (The Camel) را می‌توان در بسیاری از بازار‌های اطراف دبی همچون دبی مال و بازار مدینه جمیرا مشاهده نمود. این فروشگاه صرفاً تمرکز خود را بر فروش اجناس سوغاتی و شماری از لوازم رنگارنگ و جذاب معطوف نموده است. شرکت شتر به دلیل فروش شتر‌های کوچک و پر شده خود (همچون تخم‌مرغ‌های شانسی) به محبوبیت رسیده است. این شتر‌ها در اندازه‌های گوناگونی عرضه می‌گردند و هدیه خوبی برای کودکان خواهد بود.

شرکت کمل (The Camel)  | از دبی چی بخریم؟

بازار نایف (Naif Souq)؛ از دبی چی بخریم؟

بازار نایف (Naif Souq) یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های سنتی شهر دبی بوده و در گذشته مکانی برای خرید و فروش شتر محسوب می‌شده است. این بازار هم همچون بازار ادویه، مکان مناسبی برای تجربه فرهنگ محلی و تماشای بیش از 100 غرفه گوناگون است. در بازار نایف می‌توان انواع هدایا مانند پارچه، عبا و اجناس چرمی را یافت. همچنین بازار نایف به شما امکان چانه‌زنی به منظور تهیه اجناس با قیمتی پایین‌تر و تخفیف گرفتن را خواهد داد، از این رو بازار نایف مکان خوبی برای مراجعه افراد با بودجه‌های محدودتر است.

موزه دبی

دیدار از موزه دبی (Dubai Museum) باید در برنامه سفر هر فردی به هنگام بازدید از دبی قرار داده شود، زیرا موزه دبی یکی از بهترین نقاط شهر برای آگاهی از تاریخ امارات متحده عربی است. بعد از گشتی در موزه و پیش از خروج از آن به دیدار فروشگاه‌های اجناس سوغاتی بروید. با آگاهی بهتر از گذشته دبی و چگونگی تبدیل آن به یک ابر شهر امروزی، خرید سوغاتی از فروشگاه‌های موزه دبی تجربه‌ای جذاب و آموزنده خواهد بود.

موزه دبی | از دبی چی بخریم؟

از دبی چی بخریم؟

به خاطر داشته باشید که هم مراکز خرید لوکس و هم بازارهای سنتی را برای تجربه خریدی بهتر و متنوع تر  جست و جو کنید. چانه زدن و تخفیف گرفتن در بازارها رایج است، بنابراین در مورد قیمت‌ها به خصوص در بازارهای سنتی تر بیشتر مذاکره کنید. با وجود تنوع بازار‌های موجود شهر دبی، مطمئنا امکان خرید انواعی از سوغاتی متناسب با انواع سلیقه‌ها ممکن است. بنابراین با به خاطر سپردن این بازار‌ها و با توجه به بودجه و نوع سوغاتی که قصد خرید دارید، در سفر خود از این مراکز فروش سوغاتی دیدن فرمایید و هر آن چه را که دوست دارید، تهیه کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
امیر
21 بهمن 1398
ممنونم از سایت خوبتون بابت مقالات صحیح و کاملی که انتشار میدید
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.