انتشار: 1397/4/16
بروزرسانی: 1402/8/6
آشنایی با مکان های دیدنی و جاذبه‌ های گردشگری کشور روسیه

آشنایی با مکان های دیدنی و جاذبه‌ های گردشگری کشور روسیه

روسیه یکی از زیباترین کشورهای جهان است و جاذبه‌‌های گردشگری و رمز و رازهای فراوانی دارد که به سبب آن سالیانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می‌نماید. تاریخ غنی، شگفتی‌های طبیعی نفس گیر و ویژگی‌های فرهنگی آن، سفری مسحورکننده و هیجان انگیز را برای هر مسافری رقم می‌زند. میدان سرخ در مسکو، عظمت معماری کرملین، دریاچه باشکوه بایکال در سیبری، موزه مجلل آرمیتاژ در سن پترزبورگ، راه‌آهن تاریخی سیبری و ... همگی گواهی بر زیبایی گسترده این کشور است.

کشور روسیه پهناورترین کشور‌های جهان است، که بخشی از آن در آسیا و بخش دیگر آن در اروپا قرار گرفته است. از سوی دیگر، روسیه میزبان بازی‌های جام جهانی 2018 فوتبال خواهد بود و رئیس جمهور آن اعلام کرده است که تماشاگران این دوره از جام جهانی، جهت ورود به این کشور نیازی به گرفتن ویزا ندارند! به همین خاطر قصد داریم شما را با تعدادی از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه آشنا کنیم. 

مکان های دیدنی و جاذبه‌ های گردشگری کشور روسیه

روسیه، کشوری پر از چیزهای شگفت انگیز برای دیدن و انجام دادن است. می‌توانید از مسکو شروع کنید، جایی که میدان سرخ، کاخ کرملین و ساختمان‌های قدیمی همراه با زندگی مدرن را همزمان به نمایش می‌گذارد. در سنت پترزبورگ، موزه زیبای آرمیتاژ با آثار هنری شگفت‌انگیز وجود دارد. اما دیدنی‌های جالب روسیه فقط شهرهای آن نیستند. دریاچه بایکال (عمیق‌ترین دریاچه دنیا) در منطقه سیبری یکی از جاذبه‌های طبیعی و دست نخورده آن است. در جنوب آن کوه‌های قفقاز، مناظر زیبا و غذاهای خوشمزه وجود دارند. روسیه مانند ترکیبی بزرگ از تاریخ، طبیعت و فرهنگ‌های مختلف است که انتظار شما را می‌کشد.

مکان های دیدنی و جاذبه‌ های گردشگری کشور روسیه

کلیسای ناجی در خون (Savior on the Spilled Blood)

شهر سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه است و ساختمان‌ها، معماری‌ و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که «کلیسای ناجی در خون، Savior on the Spilled Blood» یکی از آن‌ها است. «کلیسای ناجی در خون» یکی از کلیسا‌های بی‌نظیر جهان است و به جای مناره‌های سنگی دارای گنبد‌های رنگارنگی است که اصالت معماری روسی را می‌توان در آن‌ها مشاهده نمود. علاوه بر نمای خارجی و زیبای کلیسا، طراحی داخلی آن هم رنگارنگ و زیبا است. این کلیسا با نام‌های خون مقدس، کلیسای رستاخیز، کلیسای ناجی در خون تپیده، کلیسای جامع معراج، رستاخیز مسیح هم شناخته می‌شود.

امروزه کلیسای «ناجی در خون» یکی از زیباترین و مهم‌ترین آثار دیدنی و جاذبه‌های گردشگری روسیه واقع در شهر سن پترزبورگ به شمار می‌رود.  

کلیسای ناجی در خون (Savior on the Spilled Blood) | مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه

موزه هرمیتاژ (State Hermitage Museum)

«موزه آرمیتاژ State Hermitage Museum» (هرمیتاژ هم نامیده می‌شود)، یکی از بزرگترین موزه‌های جهان است که در شهر سن پترزبورگ واقع گردیده است. این موزه یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان و دارای بیش از 3 میلیون اثر هنری است. در این موزه کاخ‌ها و اتاق‌های مجلل و با شکوهی وجود دارند که در زمان‌های مختلف و توسط معماران مشهور ساخته شده‌اند. یکی از بنا‌های اصلی این موزه «کاخ زمستانی» نام دارد که زمانی مکان زندگی تزار‌های روسیه بوده است. گردشگران بسیاری در سفر به روسیه و شهر سن پترزبورگ از موزه آرمیتاژ بازدید می‌کنند و می‌توان گفت که در سفر به شهر سن پترزبورگ نباید این موزه را از دست داد. از جمله آثاری که در این موزه وجود دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • میکل‌آنژ
  • لئوناردو داوینچی
  • پیتر پل روبنس
  • آنتونی فان دیک
  • رامبرانت
  • آگوست رودن
  • کلود مونه
  • پل سزان
  • ونسان ون گوگ
  • پل گوگن
  • پابلو پیکاسو

موزه هرمیتاژ (State Hermitage Museum) | مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه

البته آثار هنری و گرانبهای موزه آرمیتاژ فقط به این محدود نمی‌گردد. از آثار دیگر آن می‌توان به مجموعه‌ای از نشان‌ها، لباس‌ها و جواهرات سلطنتی و بزرگترین کلکسیون موجود در جهان از طلای باستانی متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی اشاره نمود.

کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil's Cathedral)

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از نمادهای فرهنگی و تاریخی شهر مسکو و حتی تمام روسیه است. این کلیسا در قلب میدان قرمز (Red Square) واقع شده و با طراحی بی‌نظیر و زیبایی استثنایی، چشم‌انداز شهر را زیبا می‌کند. ساختمان آن در دوران حکومت ایوان چهارم برای گرامیداشت پیروزی‌های مهم در جنگ‌های میان‌روسیه و لیتوانی ساخته شد.

کلیسای جامع سنت باسیل به دلیل طراحی شگفت‌انگیز و معماری منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. طراحی چندگانه و رنگارنگ و زیبایی‌های هنری، این کلیسا را به یک اثر هنری زنده و زیبا تبدیل کرده است. با ورود به داخل آن، نقوش و آثار هنری دینی بر روی دیوارها و سقف‌ها، جذابیت و تاریخچه عمیق این مکان را نشان می‌دهند. کلیسای جامع سنت باسیل یکی از جاذبه‌های برجسته توریسم در مسکو و یک علامت بارز از ثروت فرهنگی و هنری روسیه است.

کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil's Cathedral) | مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه

میدان سرخ (Red Square)

«میدان سرخ Red Square» (که در زبان روسی به آن کراسنایا پلوشاد گفته می‌شود) میدانی بزرگ در پایتخت کشور روسیه یعنی مسکو است. در این میدان چندین جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به «کاخ کرملین» و «کلیسای سنت باسیل» اشاره نمود. بسیاری از خیابان‌های اصلی مسکو به این میدان منتهی گشته و از میدان سرخ به عنوان میدان مرکزی مسکو و حتی روسیه هم یاد می‌گردد. در میدان سرخ کنسرت‌های بزرگی از خواننده‌های معروف سراسر جهان برگزار شده است. طبق نظر بسیاری از کاربران سایت Tripadvisor بازدید از این میدان در شب زیبایی و لذت خاصی دارد.

میدان سرخ (Red Square) | مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه

کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac's Cathedral)

کلیسای «جامع سنت ایزاک» هم در شهر سن پترزبورگ واقع گردیده و از جمله کلیسا‌های بزرگ و زیبای این شهر است. اکنون سال هاست که این کلیسا به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مراسم مذهبی در آن برگزار می‌گردد. این کلیسا که به سبک کلاسیک روسی ساخته شده، با عظمت خود سبب شگفتی گردشگران می‌گردد. نمای داخلی این کلیسا هم بسیار زیبا بوده و سنگ‌های مرمر رنگی، نقاشی‌ها، موزائیک‌ها و طلاکاری‌های داخلی آن جلوه خاصی به این کلیسا بخشیده‌اند.  

کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac's Cathedral) | مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه

کوه‌های بینظیر قفقاز

کوه‌های قفقاز، به عنوان یک مقصد طبیعی و ماجراجویی، با مناظرهای کوهستانی خیره‌کننده و تنوع فرهنگی بی‌نظیر، گردشگران را به خود جذب می‌کنند. این رشته کوهستانی از دره‌های سبز و پوشیده از گل‌های زیبا پوشیده شده و قله‌های بلند و برفی آن تجربه‌ بی‌نظیری را رقم می‌زند. علاقه‌مندان به ماجراجویی نیز می‌توانند با کوهنوردی در این مناطق، از تماشای طبیعت آرامبخش و هیجان‌انگیز آن بهره‌مند شوند. همچنین، تنوع فرهنگی این ناحیه با اقوام و زبان‌های مختلف، سفر شما را به یک تجربه فرهنگی واقعی تبدیل می‌کند.

کشور روسیه علاوه بر پهناور بودن، جزء کشور‌های بسیار زیبای دنیا نیز محسوب می‌گردد و دارای مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. بنابراین اگر در حال تصمیم‌گیری برای سفر به یک کشور خارجی و لذت بردن از زیبایی‌های منحصر به فرد آن از جمله معماری خاص آن کشور هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه که در بالا نیز به اختصار معرفی نمودیم، به آن سفر نمایید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
کاظم
21 بهمن 1398
ممنونم از سایت خوبتون
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.