انتشار: 1398/3/1
بروزرسانی: 1402/8/8
travel-to-kish-island | هر آنچه درباره سفر به کیش باید بدانیم | بازدید از پارک دلفین‌ در کنار غواصی و پاراسل

هر آنچه درباره سفر به کیش باید بدانیم | بازدید از پارک دلفین‌‌ها + غواصی + پاراسل

کیش به عنوان جواهری در میان آب‌های خلیج فارس می‌درخشد. از تاریخ باستانی آن گرفته تا معماری مدرن و همچنین جاذبه‌های طبیعی اش همگی برای گردشگران از جذابیت زیادی برخوردار است و سفر به کیش را به یک تجربه فرهنگی و تفریحی بینظیر تبدیل می‌کند. جزیره کیش به ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان طرفداران بسیاری دارد.
مشاهده عنوان‌های مقاله

جزیره کیش از زیباترین جزایر ایران و در خلیج فارس واقع شده است. کیش در زمان هخامنشیان و سپس اشکانیان و ساسانیان متعلق به ایرانیان بوده و با گسترش اسلام به دست خلفای اموی افتاد. این اشغالگری تا سال 249 هجری قمری ادامه داشته است. بعد از آن یکی از ایرانیانی که از اهالی ری بوده است، خلیفه اموی را شکست داده و تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین را تسخیر می‌کند. پس از آن از دوران حکومت آل بویه و سپس سلجوقیان و اتابکان فارس و ملوک هرمز و بعد از آن آل مظفر و تیموریان تاکنون جزیره کیش جرو قلمرو ایرانیان بوده است. سفر به کیش، این جزیره تاریخی قطعا یک تجربه جذاب و پرخاطره خواهد بود.

در زمان سلجوقیان بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس، جزیره کیش بوده است. در این دوره قومی به نام قیاصره به قدرت رسیدند. این قوم در ابتدا بسیار فقیر بودند. اما با دزدی دریایی، پایه‌های اقتصادی حکومت خود را استحکام بخشیدند. حاکم این گروه شخصی به نام قیس بود که از شهر سیراف آمده بود. قیس آخرین حاکم جزیره بود. مورخان و جغرافیدانان زیادی از جمله ابن خردادبه و ابن بطوطه و یاقوت حموی در مورد جزیره کیش و بزرگی آن سخنوری کرده‌اند. سعدی نیز در در آثارش از سفر به جزیره کیش یاد می‌کند.

هر آنچه درباره سفر به کیش باید بدانیم | بازدید از پارک دلفین‌‌ها + غواصی + پاراسل

تاریخچه جزیره کیش

در سال 912 تا 1031 جزیره کیش به دست پرتغالی‌ها افتاد و امام قلی خان سپهسالار شاه عباس، خلیج فارس و بحرین و همه جزایر آن را فتح کرد و بعد از آن جزیره کیش جزء ایران محسوب شد. در سال‌های ابتدایی حکومت پهلوی برای صید ماهی و مراکز تجاری، رونق خاصی داشت و با ورود ژاپن به بازار تجاری ایران، از رونق اقتصادی افتاد.   

جزیره کیش در سال 1349 زیر نظر مشاوران ایرانی و آمریکایی و تأکید آنان بر سواحل زیبای مرجانی و آب‌های زلال اطراف آن، به مرکزی توریستی تبدیل شد. در زمان محمدرضا شاه و با بودجه دولتی زیرساخت‌های مدرن از جمله هتل‌ها و نمایشگاه بین‌المللی و فرودگاه و کازینو برای استفاده شاه و خانواده و همراهانشان تأسیس شد. جزیره کیش برای نخستین بار در سال 1361 به عنوان منقطه آزاد اقتصادی انتخاب شد و در حال حاضر بر پایه توریست و گردشگر و اقتصاد و تجارت حاصل آن استوار می‌باشد.

تاریخچه جزیره کیش | سفر به کیش

جزیره کیش یک مقصد توریستی در جنوب ایران است. هر ساله میلیون‌ها ایرانی به این جزیره سفر می‌کنند. سفر به کیش تابستان و زمستان یا پاییز و بهار ندارد. همه فصول برای سفر به آن مناسب است. پاییز و زمستان و اوایل بهار به خاطر آب و هوای معتدل آن و تابستان بخاطر جشنواره‌های تابستانه برای سفر به کیش فصل‌های مناسبی می‌باشد. جزیره کیش یک جزیره بیضی شکل با مساحت معادل 90 کیلومتر مربع است که ارتفاع بلندترین نقطه آن 35 متر از سطح دریاست. تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد. مسافت آن تا تهران از طریق هوایی 1052 کیلومتر است. نزدیک‌ترین بندر به آن، بندر آفتاب است. بر اساس سرشمارس سال 1395 حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد.  

خلیج فارس یک خلیج مرجانی است که جزیره کیش نیز از همین مرجان‌ها به وجود آمده است. به جز نقاط آسفالت شده جزیره و جا‌هایی که با سنگ یا سنگ ریزه پوشیده است باقی مکان ها از مرجان‌های فسیل شده تشکیل شده است. جزیره کیش روزی به صورت کامل در زیر آب بوده است، دارای حدود 2000 بز کوهی است که در جزیره تردد کرده و از گیاهان و بوته‌های داخل جزیره تغذیه می‌کنند. در فصل‌های بهار و تابستان نیز، لاک پشت‌های نقاب دار برای تخمک‌گذاری به این جزیره می‌آیند و پوشش گیاهی منطقه که گل‌های کاغذی زیادی در سراسر جزیره خودنمایی می‌کند. درخت بانیان در جزیره بسیار به چشم می‌خورد که قدمت آن به 600 سال می‌رسد.  

تاریخچه جزیره کیش | سفر به کیش

پوشاک محلی مردم دشداشه است که با عرقچین همراه است. شغل اکثر مردم، ماهی‌گیری، دامداری، دریانوردی و بازرگانی است. از طریق دریایی و هوایی و فرودگاه با مناطق دیگر ارتباط دارد. پرواز‌های زیادی از فرودگاه آن به شهر‌های مختلف ایران انجام می‌شود. جزیره کیش یک جزیره توریستی است که جمعیت آن در سال 1390 حدود 25 هزار نفر بوده است و هر ساله یک میلیون و هفتصد هزار نفر مسافر دارد. به شهروندان جزیره، کیشوند می‌گویند.  

آب و هوا

از آنجایی که جزیره کیش در جنوبی‌ترین نقطه ایران و در آب‌های خلیج فارس قرار دارد مانند دیگر شهر‌های استان هرمزگان تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی معتدل و مطلوب دارد. بهترین زمان سفر به کیش پاییز و زمستان است. فصل بهار نیز تا اواسط اردیبهشت هوای مطلوبی در آن جریان دارد. جزیره کیش زمستان‌هایی به شدت ملایم و کوتاه دارد و تابستان‌هایی گرم و شرجی که معمولا مسافران برای سفری خوش نیمه دوم سال را انتخاب می‌کنند.  

آب و هوای جزیره کیش | سفر به کیش

هتل‌های کیش

هتل‌های کیش از نظر درجه‌بندی مثل تمام هتل‌های دنیا از 5 ستاره تا یک ستاره رده‌بندی شده‌اند که متناسب با هزینه سفر هر شخص، قابل استفاده است. در کیش اجاره منزل و ویلا و آپارتمان نیز برای مسافران رایج است که آن‌ها هم بسته به منطقه و متراژ و سبک معماری و طراحی آن قیمت‌های مختلفی دارد. هزینه گران‌ترین هتل به شبی 2 میلیون تومان هم می‌رسد اما در هتل‌های سه ستاره با شبی 200 هزار تومان و یا هتل‌های چهارستاره با شبی 400 هزار تومان نیز می‌توانید اقامت خوبی داشته باشید. برای کم شدن هزینه‌های سفر در سفر‌های دسته جمعی از اقامت گاه یا خانه‌های مبله که اجاره داده می‌شود می‌توانید استفاده کنید. این خانه‌ها از شبی 100 هزار تومان به بالا خواهد بود.  

هتل داریوش 

یکی از هتل‌های 5 ستاره است که دارای 500 اتاق و سوئیت می‌باشد که برخی از آن‌ها رو به جزیره  و برخی رو به دریا می‌باشد. هزینه ساخت هتل داریوش حدود 125 میلیون دلار بوده است که هتلی باشکوه به حساب می‌آید. هتل داریوش در بلوار داریوش واقع شده است.  

هتل داریوش کیش | سفر به کیش

هتل ارم 

یک هتل 5 ستاره است که از بزرگترین هتل‌های کیش است که امکانات رفاهی بی‌نظیری دارد که در طول سال‌های متمادی مهمانان زیادی را به خود جذب کرده است. فضای داخلی هتل ارم و محوطه زیبای آن برای مسافران جالب توجه است. هتل ارم در بلوار خیام واقع شده است.  

هتل ترنج 

یک هتل ساحلی مانند هتل‌های دریایی تایلند است که یک هتل 5 ستاره روی آب محسوب می‌شود. هتل ترنج 100 سوئیت دارد که به صورت طبقاتی در سواحل شمال غربی جزیره قرار گرفته است. هتل ترنج دارای رستوران ساحلی و فست فود ساحلی است. رستوران خورشید هتل ترنج روی آب با کف شیشه‌ای واقع است. هتل ترنج دارای کافی شاپ و رستوران فرنگی، سالن اسپا، سالن ورزشی کف شیشه‌ای، خانه بازی کودکان و مزون و سالن بیلیارد نیز هست. هتل ترنج در ابتدای جاده جهان واقع شده است.  

هتل ترنج کیش | سفر به کیش

هتل شایان 

هتلی پنج ستاره در جزیره است که در سال 1354 در زمینی به مساحت 55 هزار متر مربع ساخته شد که یکی از بزرگترین و مجلل‌ترین هتل‌های جزیره است که سال 1388 به گروه هتل‌های پارس پیوست. ساختمان هتل شایان در 4 طبقه و 191 واحد اقامتی لوکس و مجهز تأسیس شده است و از لحاظ نزدیکی به ساحل خلیج فارس و جاذبه‌های گردشگری موقعیت مناسبی دارد. قیمت واحد‌های اقامتی هتل شایان از هر شب اتاق 400 هزار تومان به بالا می‌باشد.  

هتل پارمیس 

هتلی بین‌المللی و پنج ستاره است که در سال 1385 افتتاح شده است. هتل پارمیس در 7 طبقه و 168 باب اتاق و سوئیت مجهز تشکیل شده که طراحی مدرن و زیبایی دارد. هتل پارمیس از لحاظ نزدیکی به مراکز خرید پردیس 1 و 2 بسیار عالی است. ویوی اتاق‌های هتل پارمیس به دریا نیست و فقط ویوی جزیره دارد. قیمت هر شب اتاق در هتل پارمیس از 555 هزار تومان شروع می‌شود.  

هتل میراژ 

هتلی پنج ستاره است که در سال 1397 به بهره‌برداری رسید. هتل میراژ در 8 طبقه و 178 باب اتاق و سوئیت بنا شده است و تجهیزات بسیار خوبی دارد. نزدیکی به ساحل خلیج فارس و تفریحاتی مثل جت اسکی، قایق سواری و غواصی و... از مزیت‌های این هتل است. فاصله نزدیک تا مراکز خرید مریم و ونوس نیز بسیار حائز اهمیت است.

هتل میراژ کیش | سفر به کیش

هتل گامبرون

هتلی سه ستاره است که در سال 1395 در میدان ساحل افتتاح شد. هتل گامبرون دارای 160 اتاق در دو ساختمان است که دسترسی به مراکز خرید مریم و ونوس و مروارید و مراکز دیگر جزیره مثل ساحل و تفریحات از اهمیت زیادی برخوردار است. قیمت هر شب اقامت در هتل گامبرون از 175 هزار تومان به بالا است. 

هتل مارینا پارک 

هتلی پنج ستاره است که در سال 1390 در زمینی به مساحت 10 هزار هکتار ساخته شد. هتل مارینا دارای فضای سبز زیبا با گیاهان متنوع و با دید به ساحل مرجانی و خلیج فارس جزء هتل‌های پرطرفدار است. ساختمان هتل مارینا دارای معماری بسیار خاصی است که هر بیننده‌ای را جذب می‌کند.

مراکز خرید کیش

جزیره کیش بخاطر جذب گردشگران زیاد در فصول مختلف یکی از پرطرفدار‌ترین مناطق گردشگری ایران است. علاوه بر ساحل زیبای مرجانی خلیج فارس و آب‌های زلال نیلگون آن، پاساژ‌ها و مراکز خرید جزیره از استقبال زیادی برخوردار است که در ادامه به معرفی هر یک از مراکز خرید کیش می‌پردازیم.

مراکز خرید کیش | سفر به کیش

بازار پارس خلیج فارس

بازار پارس خلیج فارس که در یک طبقه و 150 غرفه می‌باشد و دارای  کالا‌هایی مثل پوشاک و کیف و کفش، عینک و لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم کامپیوتری و موبایل و مواد غذایی است. بازار پارس خلیج فارس هر روز از ساعت 10 صبح تا 13 و از ساعت 16 الی 22 به فعالیت مشغول است. بازار پارس خلیج فارس در شهرک میرمهنا واقع شده است.  

مرکز خرید کیش

مرکز خرید کیش که در 4 طبقه ساخته شده در سال 1397 در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع در شرق کیش ساخته شده است. 480 واحد پوشاک و کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایش و.... مشغول به فعالیت هستند. نمایندگی بسیاری از برند‌های خارجی در مرکز خرید کیش واقع شده‌اند. هر شب ساعت 22 قرعه کشی انجام می‌شود و همراه با برنامه‌های شاد به اهداء جوایز به برندگان انجام می‌شود. از جلوه‌های تماشایی آن، نورپردازی بخش‌های مختلف است. این مرکز خرید از  ساعت 10 صبح تا 13: 30 و از ساعت 17 الی 23 به فعالیت مشغول است و در خیابان فردوسی واقع است.    

مرکز خرید کیش | سفر به کیش

مرکز خرید ونوس

مرکز خرید ونوس در دو طبقه و 310 غرفه واقع شده است که دارای رستوران و کافی شاپ، بانک و غرفه‌های فروش لباس و کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی، لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی و مواد غذایی است. ساعت کاری مرکز خرید ونوس از 10 صبح تا 13 و بعد از ظهر از 16 الی 22 می‌باشد. مرکز خرید ونوس در خیابان سنائی واقع شده است.   

بازار صفین

بازار صفین که به بازار عرب‌ها معروف است از قدیمی‌ترین بازار‌های کیش است که معماری عربی دارد. اکثر فروشندگان آن از بومیان عرب زبان هستند که در یک طبقه و 70 غرفه به فعالیت تجاری می‌پردازند. در بازار صفین، پوشاک و کیف و کفش، اسباب بازی، لوام خانگی و آشپزخانه، لوازم بهداشتی و آرایشی و مواد غذایی به فروش می‌رسد. در بازار صفین قیمت‌ها تقریباً ارزان‌تر است.  

رستوران‌های کیش

رستوران سنتی باباقدرت که شعبه اصلی آن در انگلستان است و در آن می‌توانید انواع پیش غذا‌ها و سالاد‌ها و بهترین کباب‌ها و ماهیچه‌های رستوران‌های ایران را ببینید. کیفیت غذا‌های رستوران باباقدرت بسیار مرغوب و عالی است که می‌تواند برایتان خاطره‌انگیز شود. این رستوران در خیابان رودکی و هتل پارمیدا واقع شده است.  

رستوران های کیش | سفر به کیش

رستوران عمو اکبر

رستوران عمو اکبر نیز یکی دیگر از رستوران‌های جزیره کیش است که بهترین غذا‌ها را به طعمی منحصر به فرد ارائه می‌کند و مسافران زیادی از این رستوران استفاده می‌کنند و به دیگران نیز توصیه می‌کنند تا در سفر به کیش از این رستوران استفاده کنند. رستوران عمو اکبر در بلوار فردوسی روبروی بازار پانیذ واقع شده است.  

رستوران هواری

رستوران هواری یکی از رستوران هایی است که غذاهای محلی را با طعم عالی و سنتی سرو می‌کند. انواع غذاهای محلی این رستوران شامل پاکورا، قلیه ماهی، دوپیازه میگو، دوپیازه کولی و سایر غذاهای خوشمزه است. همچنین می توانید در رستوران هواری انواع غذاهای دریایی و ایرانی را امتحان کنید. همچنین اگر به فست فود و غذاهای سرخ شده علاقه دارید، می توانید غذای مورد علاقه خود را از منوی ویژه این رستوران سفارش دهید. رستوران هواری محیطی دنج و آرام دارد که به سبک مدرن دکور شده است. این رستوران در شهرک صدف واقع شده است و به همین دلیل تنها چند دقیقه تا آب فاصله دارد.

رستوران هواری | سفر به کیش

رستوران بین المللی پاشا

جزیره زیبای کیش علاوه بر مناظر شگفت انگیز، سواحل جذاب و تفریحات متنوع، رستوران‌های مجلل و باکیفیتی نیز دارد. یکی از این رستوران‌های شیک و باکیفیت، رستوران بین المللی پاشا است که در مدت زمان کوتاهی گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. مکان این رستوران در خیابان صفین و پشت بازار دیپلمات قرار دارد و به دلیل نزدیکی به ساحل دارای منظره فوق العاده‌ای است که لذت غذا خوردن در این مکان را دو چندان می‌کند. این رستوران در دو طبقه طراحی و ساخته شده است که طبقه اول آن رستوران بین المللی و طبقه دوم VIP می‌باشد.

معماری رستوران پاشا به صورت طاق‌های سنتی در طبقه اول و تلفیقی از طراحی سنتی و مدرن در طبقه دوم است. نورپردازی خاص، چیدمان زیبای مبل‌ها، دیوارهای شیشه‌ای و منظره عالی این رستوران، آن را برای گردشگران و مردم محلی جذاب و محبوب کرده است. منوی این رستوران مملو از انواع غذاهای لذیذ است که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد و می‌توانید هر نوع غذایی را که دوست دارید با بالاترین کیفیت میل کنید. رستوران بین المللی پاشا از غذاهای دریایی و کبابی گرفته تا انواع غذاهای ایرانی و فست فود سرو می‌کند. این رستوران علاوه بر فضای زیبا، منظره جذاب و کیفیت خوب، دارای موسیقی زنده نیز است که شبی مفرح و فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

رستوران بین المللی پاشا | سفر به کیش

رستوران رویال استار

شهرک صدف منطقه‌ای با امکانات رفاهی و دسترسی خوب و یکی از بهترین مناطق مسکونی است. از مهم ترین امکانات آن می‌توان به رستوران‌های مجلل و باکیفیت اشاره کرد. رستوران رویال استار در آن به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های ساحلی شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. این رستوران مجلل بیشتر به خاطر سرو غذاهای دریایی باکیفیتش معروف است. غذاهایی این رستوران شامل میگوی سرخ شده، بشقاب مخلوط غذاهای دریایی سرخ شده، استیک ماهی، بشقاب مخلوط تنوری و ماهی سرخ شده و  ... است. مهم‌ترین مزیت رستوران رویال استار، سرو غذا در تراس است که امکان صرف غذا در حین لذت بردن از منظره زیبای دریا را فرآهم می‌کند.

دیدنی های کیش

از جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش می‌توان به پایاب و کاریز و حریره اشاره کرد.  شهر باستانی حریره یکی دیگر از دیدنی‌ها و جاذبه‌های کیش است که یک شهر قدیمی با 800 سال قدمت و مساحت 120 هکتار است که در زمان خودش شهری بزرگ و آباد بوده است. شهر حریره کیش در سال 367 تا 912 هجری قمری در دوران طلایی خود به سر می‌برده است. مهمترین بنا‌های کشف شده در حریزه می‌توان به عمارت اعیانی و حمام و آب انبار و همچنین قنات و مسجد جامع حریره اشاره کرد.  

دیدنی های کیش | سفر به کیش

پارک های ساحلی و تفریحی 

پارک‌های ساحلی و تفریحی مثل تم پارک آبی اوشن، پارک هنر، ساحل مرجانی، باغ وحش آکواریوم، دلفیناریوم، باغ پرندگان و سواحل ماسه‌ای مرجانی اشاره کرد. شهر زیرزمینی کاریز و کلبه هور و کشتی یونانی از دیگر مناطق جالب برای گردشگران است که توریست زیادی را به سوی خود می‌کشاند.  

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن در جزیره کیش واقع است که مساحت آن حدود 5. 6 هکتار است. اولین تم پارک آبی ایران و اولین پارک آبی روباز ایران که بر اساس داستان راز قلعه خورشید طراحی شده است. تم پارک آبی اوشن در سال 1395 افتتاح شد و امکاناتی مثل رستوران و راید و استخر و سالن اسپا دارد. تم پارک آبی اوشن ویژگی‌های منحصر به فردی برای کشوری مسلمان نشین دارد که برای بانوان نیز قابل استفاده می‌باشد. داستام تم پارک بر اساس یک ماجرای دزدان دریایی است که به یک جزیره حمله می‌کنند.  

آکواریوم

آکواریوم محیطی است مصنوعی برای نگهداری آبزیان. آکواریوم که یک فضا برای نگهداری ماهی‌ها و آبزیان است دارای ماهی‌های آب شیرین و آب شور با فضایی جذاب و نورپردازی عالی است که توریست‌های جزیره کیش را به خود جذب کرده است.  

آکواریوم | سفر به کیش

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی که از توابع جزیره کیش است با وسعتی حدود 23 کیلومتر مربع از نظر طبیعی و تاریخی جزء مناطق گردشگری محسوب می‌شود. حدود فاصله هندورابی با جزیره کیش 28  کیلومتر است که جمعیت زیادی در این جزیره زندگی می‌کنند و از طریق سید ماهی امرار معاش می‌نمایند.  

پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا در ساحل شمالی و غربی جزیره کیش واقع است که گردشگران و مسافران برای گذراندن اوقات فراغت خود به این پارک ‌می‌روند و از فضای زیبا و دریای زیبای خلیج فارس بهره می‌برند.  

اسکله تفریحی کیش

اسلکه تفریحی که 437 متر طول و 18 متر عرض دارد از چوب ساخته شده است که برای تفریح و سرگرمی از آن استفاده می‌شود. در این اسکله سینما 4 بعدی و کلوپ تفریحات دریایی، رستوران و کافه و مراکز تفریحی دیگر وجود دارد. دیدن غروب آفتاب و لاک پشت‌های دریایی و پرندگان دریایی و ماهیگیری از جذابیت‌های این اسکله تفریحی است.  

اسکله تفریحی کیش | سفر به کیش

پارک دلفین‌ها

پارک دلفین‌ها که حدود 170 هکتار می‌باشد شامل استخر دلفین‌ها و شیر‌های دریایی و نهنگ‌ها می‌باشد که یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است که فقط به موجودات دریایی اکتفا نکرده و باغ‌های پرندگان و پروانه‌ها و همچنین باغ ارکیده و کاکتوس نیز در این پارک وجود دارد. حدود 47 گونه پرنده و جانور در این مجموعه نگهداری می‌شود.  

تفریحات آبی کیش

جزیره کیش دارای جاذبه‌های تفریحی بسیار مهیجی است که هر ساله تعداد زیادی از هموطنان ما و حتی توریست‌های خارجی را به سوی خود جلب می‌نماید. برای اینکه شما نیز با این جذابیت‌ها آشنا گردید و آهنگ سفر به این جزیزه زیبا را نمایید، در ادامه چندی از امکانات تفریحی را که برخی در هیچ کجای کشور با این کیفیت وجود ندارند، آورده‌ایم.

چتر پاراسل 

یکی از خاطره انگیزترین ورزش‌های آبی جزیره، چتر پاراسل است. در این ورزش شما سوار چتر پاراسل می‌گردید و با یک طناب محکم توسط یک قایق با سرعت به نسبت زیاد بر روی دریا کشیده می‌گردید و حدودا تا ارتفاع 150 متر بالا می‌روید. همچنین به شما دوربینی داخل دسته سلفی داده می‌شود تا از تمام این لحظات ناب فیلمبرداری نمایید. دیدن سواحل زلال و طبیعت خارق العاده تجربه‌ای وصف ناپذیر را برای شما به همراه دارد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر از ارتفاع ترسی ندارید حتما بلیط این ورزش هیجان‌انگیز را تهیه نمایید.

چتر پاراسل جزیره کیش | سفر به کیش

غواصی در جزیره 

ورزش‌های آبی یکی از مهیج‌ترین تفریحاتی اند که حتما باید تجربه نمایید. مهم‌ترین سایت‌های غواصی جزیره کیش شامل موارد زیر می‌گردند:

  1.  سایت غواصی بیک کورال و پارک ژوراسیک: این سایت‌ها در ضلع شرقی جزیره قرار گرفته و عمق آن‌ها به ترتیب در جزر و مد 5 تا 6 متر می‌باشد. از مهم‌ترین خصوصیات این دو سایت تنوع بسیار زیاد آبزیان در آن‌ها می‌باشد.
  2. سایت غواصی  سمبارون: این سایت بین کیش و هندورابی قرار دارد و همچنین زیباترین سایت جزیره محسوب می‌گردد و عمق آن حدود 10 متر می‌باشد. همچنین برای دسترسی به آن می‌توانید قایق اجاره نمایید.
  3. سایت غواصی ساوتن کرک: این سایت به علت دوری از مرکز شهر بکرترین سایت غواصی جزیره به شمار می‌رود. خصوصیت دیگر آن عمق بیشترش می‌باشد، که در برخی نقاط به 22 متر می‌رسد.

جت اسکی

جت اسکی یکی مهیج‌ترین و محبوب‌ترین ورزش‌های آبی به شمار می‌آید، که سالیانه گردشگران بسیاری را در جزیره کیش به خود جذب می‌نماید. جت اسکی کمی از سایر تفریح‌های آبی دشوارتر می‌باشد؛ زیرا در صورت بی‌احتیاطی به دلیل سرعت بالایی که دارد، هنگام پیچیدن واژگونی آن بسیار محتمل است. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای بار نخست سوار جت اسکی می‌گردید، از راهنمایی‌های افراد با تجربه بهره بگیرید.

جت اسکی | سفر به کیش

چند نکته در مورد سفر به کیش

در تعطیلات سفر نکنیم زیرا همیشه پرواز‌های روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه گرانتر از روز‌های دیگر است. برای بلیط بازگشت نیز این نکته صدق می‌کند. در تعطیلات رسمی زمستان نیز قیمت پرواز‌های کیش بسیار گران‌تر از حالت عادی است. ارزانترین بلیط‌های سفر به کیش در ماه‌های مهر و اسفند است. اگر کار اداری ندارید سفر خود را در عصر انجام دهید. صبح‌ها بخاطر تعداد مسافر بیشتر بلیط گرانتر است و بلیط‌های لحظه آخری را همیشه مد نظر قرار دهید تا بتوانید با هزینه کمتری سفر کنید. برای سفر زمینی به کیش نیز باید تا بندرعباس با وسیله شخصی یا اتوبوس یا قطار سفر کنید و از آنجا به بعد به بندر چارک بروید و بعد از آن چنانچه قصد داشته باشید وسیله شخصی خود را به جزیره کیش منتقل کنید باید مباغی بپردازید. شناور‌های مسافربری در بندر چارک از ساعت  8 صبح تا 6 عصر فعال هستند.  

چند نکته در مورد سفر به کیش | سفر به کیش

حمل و نقل عمومی 

در جزیره کیش تاکسی‌های سفید یا تاکسی تلفنی وجود دارد که به ازای هر کیلومتر نرخ مشخص شده‌ای دارد. تاکسی‌های فرودگاهی نیز معمولا نرخ کرایه بالاتری نسبت به این تاکسی‌ها دارند و تاکسی‌های زرد رنگ نیز که تاکسی‌های شهری هستند نرخ آن‌ها کمتر از دو نوع دیگر است که در تمام جزیره می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. روش دیگر نیز رنت یا اجاره خودرو در کیش است که مسافران برای راحتی خود از این شیوه استفاده می‌کنند. این خودرو‌ها اکثرا خودرو‌های عبورموقت هستند که در منطقه تجاری اجاره عبور و مرور دارند.

با آمار سالیانه دو میلیون بازدید، جزیره کیش با جاذبه‌های گردشگری خود یکی از مهمان نوازترین قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. مدت زمان پرواز از تهران تا جزیره کیش حدودا یک ساعت می‌باشد. اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در جزیره کیش، این بهشت کوچک بگذرانید؛ تور‌های گردشگری یکی از محبوب‌ترین و به صرفه‌ترین شیوه‌ها به شمار می‌آیند. هر سال بسیاری از خانواده های ایرانی برای گردش و تفریح جزیره کیش، این مکان دوست داشتنی و پرطرفدار را برمی‌گزینند. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.