انتشار: 1402/2/24
بروزرسانی: 1402/5/4
چه کشورهایی به زبان آلمانی صحبت می کنند؟

چه کشورهایی به زبان آلمانی صحبت می کنند؟

چه کشورهایی به زبان آلمانی صحبت می کنند؟ آشنایی با کشورهای آلمانی زبان را به عنوان موضوع این مقاله در نظر گرفته ایم چون زبان آلمانی از زبان های پرکاربرد و محبوب در سراسر جهان و البته در ای...

آشنایی با کشورهای آلمانی زبان را به عنوان موضوع این مقاله در نظر گرفته ایم چون زبان آلمانی از زبان های پرکاربرد و محبوب در سراسر جهان و البته در ایران می باشد. آموزشگاه زبان آلمانی ملل در این دانشنامه پراکندگی این زبان را در سر تا سر جهان مورد بررسی قرار می دهد. در قاره های اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و همچنین آفریقا این زبان گستردگی زیادی پیدا کرده است. 

اطلاعات مهم درباره زبان آلمانی

گفتنی است که زبان آلمانی پس از انگلیسی رایج ترین زبان در اتحادیه اروپا استو به همین دلیل افراد زیادی به دنبال آموزش زبان آلمانی رایگان هستند. پس برای مسافرت و روابط تجاری یا هر گونه فعالیت دیگر بهتر است که توانایی های زبان آلمانی خود را تقویت کنید. اگر قصد یادگیری این زبان را دارید فراموش نکنید که تمرین و تکرار مداوم را باید حتما در برنامه خود قرار دهید.

در آموزشگاه زبان ملل می توانید با شرکت در دوره های آموزشی حضوری و همچنین کلاس های آنلاین به این مهم بپردازید و با بهترین متد و تکنیک های به روز دنیا زبان آلمانی را به بهترین صورت ممکن یاد بگیرید. همچنین با مطالعه مقاله های بارگذاری شده در سایت ما می توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که خودتان به صورت خودآموز این زبان را فرا بگیرید. در این مقاله و برای آشنایی شما با کشورهای آلمانی زبان، آن ها را معرفی خواهیم کرد. 

کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند

شایان به ذکر است که تنها کشور آلمان نیست که به این زبان صحبت می کند. بلکه دامنه گسترش این زبان فراتر رفته و کشورهای زیادی در سراسر جهان این زبان را به عنوان زبان رسمی خود مورد استفاده قرار می دهند. در کشور آلمان و اتریش زبان رسمی به شمار می رود.

کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند

همچنین در کشور سوئیس این زبان به همراه فرانسوی و ایتالیایی به کار می رود. علاوه بر این ها، در کشورهای آرژانتین، استرالیا، بلژیک، کانادا، برزیل، جمهوری چک، دانمارک، شیلی، بونان، مجارستان، اکوادور، ایتالیا، لوکزامبورگ، قزاقستان، نامیبیا، لهستان، قرقیزستان، رومانی، اوکراین، ایالات متحده، اروگوئه، رومانی و روسیه افراد آلمانی زبان زیادی وجود دارند. پراکندگی کشورهای آلمانی زبان در قاره های مختلف باعث محبوبیت و رواج این زبان بعد از زبان انگلیسی شده است.

کشورهای آلمانی زبان در اروپا

همان گونه که انتظار می رود، بیشترین تعداد گویشوران به زبان آلمانی در اروپا مشاهده می شود و البته که این قاره بیشترین کشورهای آلمانی زبان را در خود جای داده است. به صورت کامل باید گفت که این زبان حدود 79 میلیون نفر گویشور دارد و به همین دلیل در قاره اروپا پر تکلم ترین و رایج ترین زبان به شمار می رود.

اتریش کشوری است که این زبان را به عنوان زبان رسمی مورد استفاده قرار می دهد و کل جمعیت 8.7 میلیون نفری آن به این زبان صحبت می کنند‌. همچنین در کشور سوئیس نیز بخش عظیمی از مردم به این زبان تکلم می کنند. این زبان در پایان جنگ جهانی دوم در سر تا سر جهان رشد چشمگیری داشته است و باید گفت که امروزه یکی از 24 زبان رسمی در اتحادیه اروپا محسوب می شود.

حدود صد میلیون نفر در سراسر اروپا این زبان را به کار می برند‌ که می توان گفت بعد از زبان روسی در این قاره آلمانی پر کاربردترین زبان به شمار می رود‌. همچنین باید گفت که در سر تا سر بیشتر کشورهای اروپایی گویشوران آلمانی پراکنده شده اند‌. کشورهای آلمانی زبان را در قاره اروپا مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه به قاره های دیگر می پردازیم. 

کشورهای آلمانی زبان در قاره آمریکای شمالی

در این کشور قصد داریم کشورهای آلمانی زبان را در قاره آمریکای شمالی به شما عزیزان معرفی نماییم. در سر تا سر این قاره حدود 1.4 میلیون نفر به زبان آلمانی گویش می نمایند‌. در ایالات متحده در یک قرن پیش لین زبان روند نزولی داشته است. در واقع تعداد این افراد حدود دو میلیون نفر بوده که اکنون به حدود یک میلیون نفر رسیده است. گفتنی است که قبل از جنگ جهانی اول، زبان آلمانی در آمریکا دومین زبان پر تکلم محسوب می شده است.

اما امروزه این زبان جایگاه خود را تقریبا از دست داده است و زبان اسپانیایی جای این زبان را گرفته است. مهاجران آلمانی در قرن هیجده و نوزده در کشور آمریکا، باعث گسترده شدن زبان آلمانی در این کشور شده بودند. حتی باید گفت که هنوز برخی از نکات فرهنگی این افراد در جوامع معین در این کشور وجود دارد. همچنین در کانادا نیز حدود چهار صد هزار نفر دارای گویش آلمانی هستند. 

کشورهای آلمانی زبان در آمریکای جنوبی

در راستای آشنایی با کشورهای آلمانی زبان، در این قسمت از مقاله، آمریکای جنوبی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در آمریکای جنوبی تعداد گویشوران آلمانی مجموعا بیشتر از 2.2 میلیون نفر می باشد. این تعداد نیز در نتیجه مهاجرت جوامع آلمانی زبان در قرن نوزدهم به آمریکا می باشد.

در کشورهای اروگوئه، پاراگوئه، اکوادور و شیلی تعداد زیادی به آلمانی صحبت می کنند‌. اما باید گفت که تعداد بیشتری در کشورهای برزیل و آرژانتین این زبان را مورد استفاده قرار خواهند داد. به صورت آماری باید گفت که در آرژانتین حدود چهار صد هزار نفر و در برزیل حدود 1.5 میلیون نفر آلمانی زبان وجود دارند‌. 

کشورهای آلمانی زبان در آفریقا

در مورد کشورهای آلمانی زبان و در این قسمت آفریقا را در نظر گرفته ایم. آلمان در اواخر قرن نوزدهم، در آفریقا مستعمراتی ایجاد نموده است‌. البته نسبت به کشورهای فرانسه و بریتانیا مستعمرات کمتری داشته چون دیرتر اقدام به این کار نموده است. در آفریقا، نامیبیا تنها کشوری است که حدود 11,200 گویشور دارد. جمعیت آلمانی زبان در این کشور بسیار زیاد است و در کل باید آن را از کشورهای آلمانی زبان به حساب آورد. 

زبان آلمانی در چه کشورهایی کاربرد دارد

تقریبا کشورهای آلمانی زبان را در این مقاله شناختیم. اکنون قرار است بدانیم که این زبان در چه کشورهایی کاربرد دارد. گفتنی است که تقریبا شانزده درصد از جمعیت اتحادیه اروپا به زبان آلمانی صحبت می کنند. نقاطی در خارج از اروپا نیز وجود دارد که این زبان را مورد استفاده قرار می دهند‌.

کشورهایی مثل قزاقستان، نامیبیا و آفریقای جنوبی این زبان را تکلم می کنند. در کل باید گفت که در بخش های مختلفی از جهان درصد کمی از مردم گویش آلمانی دارند. افرادی هستند که دیاسپورا نامیده می شوند‌. این افراد مردم آلمان و فرزندان آن ها را شامل می شوند که به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند و اکنون در خارج از آلمان زندگی می کنند. این افراد باعث شده اند زبان آلمانی به کشورهایی مثل ایالات متحده، شیلی، نروژ، مکزیک، پاراگوئه، برزیل، استرالیا، اروگوئه و ونزوئلا وارد شود‌. 

پراکندگی زبان آلمانی در جهان

آشنایی با کشورهای آلمانی زبان برای افراد که این زبان را دوست دارند و قصد دارند در کشوری که با این زبان صحبت می کند، زندگی کنند اهمیت زیادی دارد. این زبان را یک زبان طبیعی از خانواده هند و اروپایی می دانند‌. این  زبان از شاخه زبان های ژرمنی غربی است که بیشتر آن را در اروپای مرکزی مورد استفاده قرار می دهند‌.

قابل ذکر است که در کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، تیرول جنوبی، جامعه آلمانی زبان در بلژیک و لیختن اشتین زبان آلمانی رسمی بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین باید گفت که در لوکزامبورگ و استان اوپوله در لهستان آلمانی از زبان های رسمی به شمار می رود. 

حقایق مهم درباره زبان آلمانی

در قسمت پایانی این مقاله درباره کشورهای آلمانی زبان بهتر دیدیم که درباره این زبان حقایقی را برای شما به نگارش در بیاوریم. گفتنی است که زبان آلمانی تاثیر زیادی روی سایر فرهنگ ها و زبان ها گذاشته است. این را باید بگوییم که در قرن نوزدهم، ادبیات آلمانی دوره بسیار خوبی داشت و در واقع مرحله معتبری برای او به حساب می آمد. در این دوره کلمات زیادی از این زبان وارد زبان های دیگر شد.

امروزه نیز یادگیری این زبان طرفداران زیادی دارد چون موقعیت پیشرفته اقتصادی آلمان در جهان این لزوم را به وجود آورده است. در واقع آلمان دارای بزرگ ترین اقتصاد در اروپا می باشد. همچنین در جهان نیز پس از ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن در مقام چهارم اقتصادی قرار دارد. پس با این حساب یادگیری این زبان برای افرادی که در زمینه تولید و مهندسی و خودرو فعالیت دارند مهم می باشد. نکته دیگر این است که زبان آلمانی را به عنوان زبان علم در نظر گرفته اند و در واقع دومین زبان پر کاربرد دانشمندان در سراسر جهان به شمار می رود‌. در اینترنت نیز این زبان از سه زبان پر کاربرد محسوب می شود. 

سخن پایانی

آموزشگاه زبان ملل در قالب این مقاله کشورهای المانی زبان را به شما عزیزان معرفی نموده است. این اطلاعات برای افرادی که به این زبان علاقه مند هستند و تمایل دارند در کشور‌هایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند زندگی کنند، بسیار اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که آلمانی از زبان های بسیار پرطرفدار و پر کاربرد در جهان می باشد‌. برای شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی ما می توانید وارد سایت شده و اطلاعات را به دست بیاورید. همچنین می توانید به شعبه های متعدد موسسه مراجعه فرمایید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.