انتشار: 1398/1/28
بروزرسانی: 1402/5/23

نپال و مکان های دیدنی این کشور

کشور نپال داری فرهنگ های متفاوت همچنین جاذبه های جغرافیایی خاصی می باشد.

نپال کشوری در جنوب آسیا است که دارای  7 استان، 75 بخش و 744 بخش محلی کوچک تشکیل شده و پایتخت آن کاتماندو می باشد. جمعیت نپال 4/26 میلیون نفر دارد و نود و سومین کشور بزرگ دنیا به حساب می آید. نپال از شمال با کشور چین و از جنوب، شرق و غرب با کشور هند همسایه می باشد. این کشور از قسمت جنوب شرق تنها ۲۷ کیلومتر با بنگلادش فاصله دارد اما مرزی با یکدیگر ندارند.
از نظر جغرافیای نپال دارای زمین‌های حاصل خیز و تپه‌های جنگلی ،هشت کوه بلند دنیا از جمله اورست (که بلندترین نقطه دنیا به شمار می‌رود) می باشد. این کشور دارای مساحت 147181 کیلومتر مربع است. این کشور کوچک پر از تنوع جغرافیایی و فرهنگی است.
برخی از جذابترین مکان های نپال:
Lumbini، Kathmandu، Janakpur، Mount Everest، Khapad، Lake Rara، Temple Janki، Swayambhunath، Stupa Boudhanath، معبد Pashupati دره Barun، Kanyam، Illam، معبد Manakamana، معبد Dachhinkali، بلوک Bhaktapur Durbar Square Patan durbar، دریاچه Phoksundo، Gosaikunda، Bandipur، Jomsom kagbeni، رودخانه Karnali رودخانه Kaligandki changu narayan معبد، کوه Machhapuchhre برخی از دیدنی های نپال است.

 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.